مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان فارس گفت: اقتصاد کشورهایی مانند چین، هند و کشورهای جنوب شرق آسیا در سایه حمایت و همکاری غرب محقق شده است و بنابراین می توان گفت که مسیر جدیدی برای رشد اقتصادی به دنیا معرفی نشده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵ 03 March 2015
مختار هنرمند، سه شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: یکی از مصادق تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل و ایجاد تحول و رونق در این بخش است.

وی ادامه داد: در کنار استفاده دستگاه ها و بخش های دولتی کالاها و تولیدات داخلی، شهروندان نیز باید با استفاده از کالای ایرانی از تولید کنندگان داخلی حمایت کنند تا روز به روز شاهد پیشرفت و تحول در این عرصه باشیم.

هنرمند بیان کرد: نظام بانکی کشور نیز می تواند با اعمال مشوق های مختلف، علاوه بر فرهنگ سازی، مردم را به استفاده از کالای ایرانی تشویق و ترغیب کند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه تولیدکنندگان داخلی به مقوله کیفیت در تولید محصولات مختلف افزود: بی تردید اگر مردم به کیفیت خوب یک کالای تولید داخل پی ببرند، لزومی برای استفاده از کالای خارجی با قیمتی بالاتر را نمی بینند.

هنرمند، پیشگامی مدیران در استفاده از کالای تولید داخل را در ترغیب مردم به استفاده از این کالاها موثر دانست و گفت: اگر تصریح کرد: اگر امروز می بینیم که اقتصاد کشورهایی مانند چین، هند و کشورهای جنوب شرق آسیا رشد داشته، این رشد در سایه حمایت و همکاری غرب محقق شده است.

او افزود: بنابراین می توان گفت که مسیر جدیدی برای رشد اقتصادی به دنیا معرفی نشده است.

مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان فارس افزود: از آنجا که نظام سرمایه داری و اقتصادی حاکم بر جهان، حاضر به پذیرش شکل گیری تمدن نوین اسلامی و معرفی یک مسیر جدید پیشرفت به جهانیان نیستند، به همین دلیل تمام سعی خود را خواهند کرد که از شکل گیری بلوک قدرتمند اسلامی جلوگیری کنند.

هنرمند گفت: بانک مهر اقتصاد به سهم خود، با ابداع کارت اعتباری خرید کالای ایرانی و عقد قرارداد با برخی شرکت های تولیدی و تولدکنندگان بزرگ داخلی، گام بلندی در جهت فراهم کردن شرایط برای استفاده از کالای ایرانی برداشته است.

وی ادامه داد: ادارات، سازمان ها و دستگاههای دولتی می توانند با مراجعه به این بانک و عقد قرارداد، کمک کنند تا کارکنان و پرسنل این مجموعه ها از مزایای تسهیلی ویژه و استثنائی این طرح بهره مند شوند.

مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان فارس بیان کرد: بانک مهر اقتصاد در هفدهمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران بر اساس اطلاعات سال مالی 92، مفتخر به کسب رتبه 17 در بین 500 شرکت برتر و بزرگ جمهوری اسلامی ایران و رتبه 5 در بین تمام بانکهای کشور و رتبه دوم در بین بانک های خصوصی شد.

رهبر معظم انقلاب، در بهمن ماه سال 92، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را به سران قوا ابلاغ کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای، تاکید کردند که قوای کشور باید بی درنگ و با زمان بندی مشخص، اقدام به اجرای آن کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل الهی حماسه اقتصادی ملت بزرگ ایران نیز همچون حماسه سیاسی در برابر چشم جهانیان رخ نماید.

سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در 24 بند ابلاغ گردید که در بند هشتم آن، مدیریت مصرف با تاکید بر اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید بیان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار