مربی تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام در واکنش به صحبت‌هایی که این روز‌ها درخصوص حواشی تیم اعزامی کشورمان به رقابت‌های جهانی اسپانیا می‌شود، گفت: اشتباهات کوچکمان را بزرگ می‌بینند و دود این حواشی هم به چشم تیم اعزامی به مسابقات آسیایی رفت.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 20 November 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مهدی حاتمی، با اشاره به لغو اعزام تیم ملی پرورش اندام کشورمان به مسابقات آسیایی لبنان پس از حواشی مسابقات جهانی اسپانیا، اظهار کرد: حدود یک هفته قبل از مسابقات جهانی اسپانیا یک تیم ۵۰ نفره از ورزشکاران رشته‌های مختلف را به مسابقات ماسل شو دبی اعزام کردیم که خوشبختانه با یک درخشش قابل توجه پنج مدال طلا، هشت نقره و سه برنز کسب کردیم و عنوان قهرمان قهرمانان رشته فیزیک کلاسیک هم به ورزشکاری از ایران رسید.

وی ادامه داد: با نتیجه خوبی که از این مسابقات گرفتیم برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا استارت تمرینات تیم ملی را زدیم و با یک تیم قدرتمند در رشته‌های فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی کلاسیک، بادی بیلدینگ، فیتنس و فیتنس چلنج راهی این مسابقات شدیم.

مربی تیم ملی بدنسازی کشورمان بااشاره به عملکرد بی نظیر ملی پوشان ایران در این رقابت ها، عنوان کرد: همانطور که قبلا هم گفته بودم ما در بدنسازی در جهان حرف اول را می‌زنیم و در این رقابت‌ها نیز این را نشان دادیم و در تمام رشته‌ها مدال آوری کردیم.

وی با بیان اینکه کادر فنی و ملی پوشان برای این رقابت‌ها زحمات زیادی کشیدند، گفت: کسانی که از بیرون به رشته ما نگاه می‌کنند، سختی‌ها را نمی‌بینند، اما در واقع کادر فنی و ملی پوشان استرس و دشواری‌های بسیاری را برای قهرمانی در هر رقابت متحمل می‌شوند.

حاتمی در ادامه به حواشی ایجاد شده توسط چند نفر از ملی پوشان پرورش اندام کشورمان در مسابقات جهانی اسپانیا اشاره کرد و در پاسخ به سوالی در خصوص دو نفر از ورزشکاران که تیم ملی را ترک کردند عنوان کرد: این دو ورزشکار در رشته فیتنس چلنج در رقابت‌ها شرکت کرده بودند و هر دو هم مدال آور شدند، اما برای گرفتن مدال هایشان نیامدند و بعد فهمیدیم که بدون اجازه تیم ملی را ترک کرده اند.

وی افزود: تا به این لحظه خبری از پناهندگی این دو ورزشکار نیامده و فقط می‌دانیم که در یک کشور دیگر هستند. در مجموع کسی کار این دو ورزشکار را تایید نمی‌کند، چراکه با این رفتارشان به تیمی که قرار بود به مسابقات آسیایی لبنان اعزام شود ضربه زدند.

مربی تیم ملی پرورش اندام کشورمان به درگیری دو ملی پوش در فرودگاه اسپانیا هم اشاره کرد و گفت: در این رابطه هم باید گفت این دو ملی پوش بدنساز هم به دلیل استرس زیاد، فشار تمریناتی که پشت سر گذاشته بودند، رژیم غذایی سخت و عدم گرفتن نتیجه دلخواه از مسابقات جهانی در شرایط سختی به سر می‌بردند، بنابراین فقط یک جرقه کافی بود تا یک درگیری را آغاز کنند، اما در مجموع هر دو نفر از ورزشکاران با اخلاق ما هستند که متاسفانه شرایطی که در آن قرار گرفته بودند، باعث شد درگیر شوند.

وی ادامه داد: دود این حوادث علیرغم شایستگی‌هایی که ملی پوشان ایران دارند و طلای قطعی که می‌توانستند بگیرند، به چشم تیم اعزامی به رقابت‌های آسیایی لبنان رفت و اعزام به این رقابت‌ها را سه ساعت قبل از پرواز لغو کردند.

حاتمی با بیان اینکه ملی پوشانی که قرار بود به مسابقات آسیایی اعزام شوند روز‌های سختی را پشت سر گذاشته بودند، گفت: این ورزشکاران رژیم‌های غذایی سخت و تمرینات فشرده‌ای داشته اند و هزینه‌های زیادی برای اعزام کرده بودند و اکنون با لغو اعزام از نظر روحی و مالی نیاز به حمایت دارند، بنابراین یکی از اولویت‌هایی که اکنون در دستور کار قرار داده ایم، حمایت از این ورزشکاران است.

این قهرمان سابق بدنسازی ایران ادامه داد: متاسفانه عده‌ای هستند که از لغو اعزام تیم ایران به رقابت‌های آسیایی لبنان استفاده ابزاری می‌کنند و سعی دارند از این طریق تسویه حساب شخصی کنند که باید گفت اگر کسی قرار است اعتراضی داشته باشد، کادر فنی تیم است که در این راستا من به عنوان مربی تیم با رئیس فدراسیون صحبت کردم و قول‌هایی گرفته ام و مقرر شده اوایل هفته آینده همراه با ملی پوشان نشستی با مسئولان فدراسیون داشته باشیم تا حمایت‌هایی از این ورزشکاران صورت گیرد.

وی در خصوص بالا بودن حواشی در رشته بدنسازی و پرورش اندام گفت: در هر خانواده‌ای اختلاف و مشکلات وجود دارد، خصوصا اگر خانواده‌ای بزرگ و پر جمعیت باشد. خانواده بدنسازی و پرورش اندام هم خانواده‌ای ۱۰ میلیونی است که در دنیا هم حرف اول را می‌زند.

مربی تیم ملی بدنسازی ادامه داد: بدنسازی رشته‌ای است که اکنون بیش از گذشته در دنیا مورد توجه قرار گرفته و با تعدد رشته‌هایی که در زیر مجموعه خود دارد، به این سمت می‌رود که خودش یک المپیک داشته باشد.

وی با بیان اینکه با این شرایط طبیعی است که در چنین رشته‌ای مشکلات و اختلاف نظر باشد، گفت: هر رشته‌ای حاشیه دارد، اما رشته ما مظلوم واقع شده و اشتباهات کوچکمان را بزرگ می‌بینند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار