مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اهمیت حفظ حقوق بیت المال به‌ویژه حفظ ذخایر آبی گفت: با همکاری و هماهنگی نهادهای مسئول با صیادان غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 15 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، حسن اسحاقی امروز در بازدید از فعالیت صید و صیادی در ساحل منطقه غرب استان و رودخانه چشمه‌کیله تنکابن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماحصل تکثیر و پرورش ماهی آزاد دریایی در مرکز بازسازی ذخایر آبزیان شهید باهنر کلاردشت در سال ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ بیش از ۳۴ هزار قطعه بچه ماهی آزاد دریای خزر بود که بر اساس برنامه زمانبندی شده ۳۰ هزار قطعه در چند مرحله رها سازی خواهد شد.

وی افزود: اعمال و شمولیت قانون سخت و زیان آور برای صیادان، کاهش ۱۰ درصدی نرخ بیمه پرداختی توسط صیادان، اجرای طرح تعدیل و اقتصادی شدن فعالیت‌های صیادی از مهمترین مشکلات جامعه صیادی و خواسته بحق آنان است.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: بعضی از تعاونی‌های صیادی پره استان با تغییر کومه‌ها و ایجاد بناها و ساختمان‌های مطلوب زمینه لازم را برای استفاده دو منظوره تفریحی و توریستی فراهم کردند که این طرح‌ها یکی از راهکارهای برون رفت از کاهش درآمد صیادان استفاده از این اماکن در فصل غیر صید با اخذ مجوزقانونی از مراجع ذیربط است.

اسحاقی تصریح کرد: از طریق شورای حفظ حقوق بیت‌المال و با همکاری و هماهنگی با دادستان‌های ساحلی استان و نهادهای انتظامی و مرزبانی استان از طریق بازرسی‌ها و نیز مانورهای مشترک در دریا پیگیر مبارزه جدی با صیادان غیر مجاز در دریا هستیم.

وی افزود: گرانی آلات و ادوات صیادی و نیز وجود صیادان غیر مجاز در دریا از دیگر مشکلات صیادان بوده و در تلاش هستیم با تامین اعتبارات، بخشی از مشکلات مالی شرکت‌های تعاونی پره برطرف شود.

اسحاقی ادامه داد: در سطح استان ۵۴ تعاونی صیادی پره فعالیت دارند که در صید و عرضه ماهیان دریایی از لحاظ تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه، اشتغال‌زایی و درآمد نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: در بازدید از برخی از جایگاه‌های پره استان در کنار صید و صیادی شاهد تلاش و کوشش و مشارکت آنان در برنامه‌های بازسازی ذخایر آبزیان از طریق ایجاد استخر تکثیر طبیعی در اراضی جایگاهها بودیم که بسیار قابل توجه و تحسین است.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار