در این مطلب سعی شده با دلایلی ساده وعرفی به جوانان ونوجوانان گفته شود چرا واکسن باید بزنند؟
کد خبر: ۱۰۰۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 14 November 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سجادافسر فعال رسانه ای فرهنگی طی یادداشتی نوشت ؛ ویروس کرونا تا چند ماه دیگر تولد دو سالگی خود را در اندوه و خستگی مردم کشورمان خواهد گرفت ولی خوشبختانه اگر مردم عزیز همت بخرج دهند انشالله شاهد جشن تولد دوسالگیش در هیچ نقطه ای از کشور نخواهیم بود.

آنچه درسراسر دنیا هویدا و آشکاراهست، از سر گیری زندگی مردم به روزهای عادی می باشد و واکسناسیون بسرعت انجام شده است. ولی در کشور ما انجام واکسناسیون با مشکلاتی مواجه شده بود. مشکلاتی که ناشی از عدم آگاهی مردم ،عدم اطلاع رسانی و آگاه سازی رسانه ها بویژه صدا وسیما و نشر اطلاعات غلط و غیر علمی از سوی عده ای سود جو و نادان در فضای مجازی ومهمترین دلیل نبود جدیدیت از سوی حاکمیت وتکیه بر سیاست یکجانبه گرایانه تولید واکسن داخلی بوده است سیاستی که سبب بی اعتمادی عموعی نسبت به موضوع درخواست واکسناسیون دولت در ماه های اخیر، از طرف مردم شده است..
در این مطلب سعی شده با دلایلی ساده وعرفی به جوانان ونوجوانان گفته شود چرا واکسن باید بزنند؟
دلیل اول:نگاهی به شرایط کشورهای بزرگ دنیا ،بویژه وقتی که جوانان از دریچه تلویزیون فوتبال های بزرگ دنیا را همراه با ورزشگاه های لبریز از تماشگر مشاهده می کنند باید به خود بیایند وخود را از نعمت تماشای این تفریح هیجان انگیز در فوتبال کشور و ورزشگاه های داخلی محروم نکنند چرا که تماشای ورزش از نزدیک می تواند سهم بزرگی در تخلیه مثبت انرژی این نسل داشته باشد.

دلیل دوم:محدودیت های کرونایی سبب شده خیل زیادی از تفریحات جوانان و نوجوانان مثل استخرهای شنا،سالن ها بدنسازی،سینماها ، سالن های تئاتر و پارکها بسته شوند و بهمین دلیل دچارنوعی افسردگی و سردرگمی شده اند و همچنین رو آوردن بیش از حد به فضای مجازی سبب آسیب های روانی وجسمی به جوانان و نوجوانان شده است.و حتی لذت بازی کردن و تفریح با دوستان و هم سن و سالان را گرفته است.
دلیل سوم:بدون تردید بازگشایی حضوری مدارس در فرایند تعلیم و یادگیری علم و آموزش کتاب هایی درس و بتبع آن آماده شدن برای پیشرفت و رشد در مسیر تحصیل و همچنین آمادگی برای کنکور مهمترین و اساسی ترین دلیل برای واکسناسیون دانش آموزان می باشد زیرا علیرغم تلاش معلمان در فضای مجازی اما وجود مشکلاتی همچون سرعت پایین اینترنت و حتی نبود امکانات سخت افزاری مثل موبایل برای برخی از همکلاسان و دوستان شما که از وضعیت اقتصادی ضعیفی بهره مند هستند و مهمتر اینکه به هیچ وجه یادگیری مجازی نمی تواند کارایی یادگیری حضوری را داشته باشد و تا کنون بازده وبازخورد خوبی از آموزش مجازی در جامعه دیده نشده است.با انجام این کار ساده (واکسناسیون)راه ورود به آموزش حضوری برای همه بازشود.
دلیل چهارم:با شروع اپیدمی کرونا خیلی از مشاغل رونق خود را از دست دادند و خیلی هم گرفتار محدودیت هایی کرونایی وزارت بهداشت شده اند بدون شک صاحبان این مشاغل ،نان آوران خانواده های خود بوده اند و جوانان و نوجوان زیادی در این خانواده زندگی می کنند که اکنون با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده هایشان شاید در خوراک روزانه شان هم دچار مشکل شده باشند.با انجام و درخواست از دوستان و خانواده خود برای واکسناسیون کمک به رونق کسب وکارو درآمد این خانواده ها و بهتر شدن زندگی دوستان خود داشته باشید.
دلیل پنجم:در شرایط کرونایی دورهمی های خانواده گی و دید وبازدیدها فامیلی و بتبع آن جشن های عروسی و تولد ،هر چند گاهی هم برگزار می شوند ولی با اضطراب های روحی ،استرس های روانی و نگرانی هایی همراه بوده است برای برطرف شدن این اختلالات و نگرانی ها هر چه زودتر واکسناسیون کنیم.
دلیل ششم:باید قبول کنیم سرعت کنونی علم درجهان امروز از سرعت نور هم بیشتر شده است خیلی از ابزار و وسایل که امروزه رفاه و آرامش بشر را تامین می کنند محصول علم می باشد و دانش پزشکی بعنوان شاخه ای از علم روزانه کارهای خارق العاده ای که در تصور بشر دیروز نمی گنجید اکنون انجام می دهد انواع پیوند در مورد تمام اعضای بدن انسان نمونه بارز رشد علم پزشکی می باشد همان طور که ما تنها راه درمان هر بیماری ساده یا سخت را مراجعه به پزشک می دانیم کنون هم باید به نظریه علم پزشکی در سراسر دنیا ،یعنی واکسناسیون سریع عمل کنیم و این نکته تاریخی را یادآوری کنم که مقابله با علم لطمات جبران پذیری برای سلامت جسمی بشر دارد و خداوند علم را بالاتر از هر چیزی می داند و به آن قسم یاد می کند..
با این چند دلیل ساده و قابل فهم و درک از تمام نوجوان و جوانان خواهش می کنم ضمنا اینکه خود در انجام واکسناسیون تعجیل می کنند خانواده ها و اطرافیان خود را نیز ترغیب نمایند..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار