امام جمعه اهل تسنن امنيت اجتماعی را یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند نیروی انتظامی و اساس جامعه‌ی مقتدر برشمرد.
کد خبر: ۹۹۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ 09 October 2021

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه اهل سنت کیش در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در ابتدای این هفته، یکی از مسائل غیرانکاری را که همه‌ی افراد در زندگی اجتماعی خود با آن مواجه هستند، وجود عناصر هنجارشکن و مخل امنيت و آسایش اجتماعی دانست و اظهار داشت: در جامعه با افرادی مواجه هستیم که برای رسیدن به منافع نامشروع خود سعی در تخریب و یا ضایع کردن حقوق دیگران دارند و از این رو وجود نیرویی بازدارنده الزامی است و در جمهوری اسلامی، این وظیفه‌ی سنگین بر عهده‌ی دلیرمردان نیروی انتظامی است.

شیخ یعقوب شمس افزود: هر قدر نیروی انتظامی بتواند در انجام مسئولیت خود مقتدر و باصلابت اقدام کند، آسایش جامعه افزون‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر این که ایجاد آرامش توسط نیروی انتظامی جایگاه بلندی در اسلام دارد، گفت: یکی از دعاهای هر انسان مومنی طلب امنيت و سفارش است و اولین توصیه امام جمعه در ابتدای خطبه‌ها توصیه به تقواست، چنانچه خداوند نیز در آیه۱۱۲ سوره مبارکه نحل، نعمت آرامش و امنیت اقوام گذشته را مورد توجه قرار می‌دهد و کفران این نعمت را موجب خسران و نابودی بیان می‌کند.

شیخ یعقوب شمس با تاکید بر این که امنيت از نعمت‌های الهی است که نیروی انتظامی در جهت تحقق آن تلاش می‌کند، ادامه داد: خداوند برای کفران نعمت افراد مثالی زده است و لباس گرسنگی و ترس را نتیجه‌ی آن می‌داند.

وی تصریح کرد: اگر در کشوری امنيت نباشد، آن جامعه موفق نخواهد بود و هرگونه اغماض با قانون‌شکنان موجب گستاخی آنها هست و گرچه دین اسلام، دین رحمت است، اما ترحم بر قانون‌شکنان جایز نیست.

شیخ یعقوب شمس در پایان ارکان حفظ آرامش و امنیت کشور را از جمله مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی تمام همت خود را صرف تحقق این مهم کرده و ملت ایران، و به ویژه مردم کیش مدیون آنها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار