معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد:
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مدیران مجموعه شرکت‌های تابعه به سمت خود کفایی حرکت کنند و با شناسایی فرصت‌های درآمد زایی، منابع و مصارف خود را مدیریت کنند.
کد خبر: ۹۹۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ 07 October 2021

به گزارش تابناک جزیره،  ناصر آخوندی روز پنجشنبه در یازدهمین شورای معاونان و مدیران این سازمان و شرکت‌های تابعه اظهار داشت: هنر مدیریت منابع محدود و نیازهای نامحدود و رویکرد اقتصادی سود آوری، تفکر غالب محور فعالیت‌های هیات مدیره شرکت‌های تابعه سازمان باشد.

وی عملکرد اقتصادی، صرفه جویی، کاهش انجام یک فرآیند برای ارباب رجوع را از شاخص‌های طرح ارزیابی مدیران اعلام کرد و افزود: برآیند اقتصادی و عملکرد شرکت‌ها و سازمان منطقه آزاد کیش در یک تراز نامه نشان داده می‌شود از این رو باید ضوابط، آئین نامه‌ها و رویکرد اقتصادی خودگردان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آخوندی با بیان اینکه شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش چندین فرصت جدید سرمایه گذاری را شناسایی کرده است، افزود: باید نسبت به جذب سرمایه گذاری در قالب "طرح‌های مشترک اقتصادی و به صورت BOT، اجاره‌ای و یا حتی صد در صد تامین منابع مالی را از طریق بانک‌ها انجام دهند.

وی افزود:  شرکت‌ها باید نسبت به شناسایی فرصت‌های جدید سرمایه گذاری و تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های خود اقدام و برای تحقق این مهم مدیران مجموعه شرکت‌های تابعه به سمت خود کفایی حرکت و با شناسایی فرصت‌های درآمد زایی، عملکرد اقتصادی داشته باشند تا بتوانند منابع و مصارف خود را مدیریت کنند.

راه اندازی ایکس ری کامیونی در بندرگاه تعیین تکلیف شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت راه اندازی ایکس ری کامیونی در بندرگاه برای جلوگیری از برخی پدیده‌های ناهنجار اجتماعی و انتظامی اشاره کرد و گفت: هر چه سریع‌تر باید این مهم تعیین تکلیف و پیگیری شود.

سعید پورعلی با اشاره به رعایت ضوابط و استانداردهای غیر عامل در محیط بندر و فرودگاه این منطقه اضافه کرد: همکاران در بندر و فرودگاه گزارش‌های کارشناسان غیر عامل و یا گزارشی که پس از پایان طرح پدافند غیر عامل ارسال خواهد شد مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه در بازنگری طرح جامع کیش تا ۱۴۱۰ تفویض خواهد شد موضوع افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی کیش بههشت مقصد خارجی اشاره شده است، افزود: با تخفیفاتی که در نظر گرفته شده باید به پنج مقصد پرواز بین المللی تردد داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که ثبت شناورهای جزیره نه بر اساس قوانین و مقررات ثبت سازمان منطقه آزاد ونه سازمان بنادر و دریانوردی انجام نشده است، اظهار داشت: ثبت شناورها طبق قوانین و مقررات منطقه آزاد برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

پورعلی افزود: با پدیده‌ای روبه رو هستیم با نام شناورهای فاقد هویت و با تلاش مضاعف به دنبال ایجاد فرآیندی هستیم که این شناورهای فاقد هویت دارای هویت شوند.

سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در این جلسه با قدردانی از رویکرد ویژه سازمان برای بررسی و ارائه راه کارهای موثر برای مرتفع شدن مشکلات پیش روی شرکت‌های تابعه، گفت: فرودگاه و بندر دو شاه راه اصلی ورودی جزیره کیش به عنوان زیر ساخت‌های توسعه و جذب سرمایه گذاران در این منطقه تاثیر بسزایی دارد.

عزت الله محمدی افزود: در گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه‌های فرودگاه و بندر کیش انجام شده است و با سیستم مدیریت جدید و با ارائه راه کارهای موثر و برنامه‌های مدون؛ می‌توانیم در این دو حوزه، هوشمند سازی خدمات و توجه به زیرساخت‌های اصلی که عامل توسعه و جذب سرمایه گذاری است در اولویت کار قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار