رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی را موثرترین راه مقابله با کرونا بوده و اکنون عادی انگاری و کاهش حساسیت چالش اصلی مقابله با این ویروس است.
کد خبر: ۹۹۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 04 October 2021

 

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا رضانیا روز دوشنبه با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در میان آحاد جامعه، اظهار داشت: عادی انگاری و کاهش حساسیت ها می تواند نگرانی‌ها از موج جدید همه گیری کرونا را افزایش دهد.

وی افزود: این عادی انگاری ها، موج های بعدی کرونا را به دنبال دارد که گونه های مختلف این ویروس با جهش های متفاوت در حال رشد میان هموطنان افزایش یافته است.

سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: در حالی که ریشه کن شدن این بیماری نیاز به انسجام همگانی دارد و ضروری است تا واکسیناسیون حداکثری اهتمام ویژه به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی داشته باشیم.

رضانیا با اشاره به این که آمار ابتلا و بستری در بیمارستان‌ کیش تا حدودی کاهش یافته ولی بیماری همچنان به صورت فعال در حال چرخش است و عادی انگاری شرایط و غفلت مجدد تبعات جدی به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که هر بار در رعایت‌ پروتکل های بهداشتی عادی انگاری می شود، پیک‌های شدید بیماری رخ داده و هر پیک نسبت به پیک قبلی بیماری شدیدتر است.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که درصد بالایی از مبتلایان به دنبال برگزاری دورهمی های کوچک خانگی مبتلا می‌شوند یادآور شد: عادی انگاری در جامعه نسبت به کرونا زنگ خطری در زمینه طغیان مجدد بیماری است و اصحاب رسانه در ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به این ویروس مهلک رسالت خطیری دارند.

وی افزود: ویروس کرونا مدام تغییر ساختار می‌دهد و باید مردم همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار