سامانه یکپارچه مدیریت معاملات و قراردادهای شرکت عمران ، آب و خدمات کیش در راستای شفاف سازی و عدالت محوری در عملکرد اقتصادی این شرکت رونمایی شد.
کد خبر: ۹۹۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 03 October 2021

مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار داشت: سامانه با هدف شفاف‌سازی، توزین عدالت، فساد ستیزی، ایجاد رقابت منصفانه و کاهش هزینه‌ ها برای اولین بار ایجاد شده و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مراحل معاملات خود از جمله خرید، مناقصه و مزایده را از طریق این سامانه انجام دهند.

عبدالنبی شرفی با اشاره به پیاده سازی تمامی موارد مبتنی بر مفاد قانونی قراردادها در این سامانه با همکاری و تعامل با دستگاه های نظارتی گفت: در این سامانه، تمام ابعاد و موارد قانونی یک به یک در نظر گرفته شده و در نهایت قانون اجرا می‌شود .

وی اضافه کرد: با توجه به تاکید ویژه رییس‌جمهوری درخصوص شفافیت معاملات برای مردم ، این سامانه از نظر سیاسی و اقتصادی برای دولت حائز اهمیت است و شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد در این زمینه گامی بسیار بلند و رو به جلو برداشته است

شرفی با اشاره به اینکه این سامانه در راستای اعمال سیاست های جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در خصوص عدالت محوری و شفاف سازی راه اندازی شده است افزود: نیازمندیها و اهداف این سامانه، شفافیت، توزیع و توزیع عدالت، گسترده کردن رقابت جغرافیای تامین کنندگان کالا و خدمات، کاهش هزینه ها و تسهیل نظارت بر عملکرد معاملاتی دستگاههای اجرایی است..

مدیر عامل شرکت مهندسی اندیشه پردازش گر هم در تشریح جزئیات اجرای این سامانه گفت: کاربران تنها با یک نام کاربری و رمز عبور به تمام زیرسامانه‌ها دسترسی دارند و همانگونه که در مناقصه به صورت فیزیکی، پاکت‌های مناقصه به صورت مهر و موم شده به مناقصه‌گذار تحویل شده و تا لحظه آخر مهر و موم شده باقی می مانند، در این سامانه نیز به صورت دقیق‌تر همه درخواست‌ها بدون دخالت نیروی انسانی، رمزنگاری شده و امکان مشاهده رقم‌های پیشنهادی وجود ندارد.

رضا عبیات افزود : بر این اساس مناقصه‌گر با اطمینان کامل رقم پیشنهادی خود را به صورت محرمانه در سامانه ثبت خواهد کرد و اسناد مناقصه تنها در کمیسیون بازگشایی و تنها توسط خود دستگاه قابل رمز گشایی و مشاهده خواهد بود و بنابراین، اگر در محیط فیزیکی مناقصه از هراس افشای قیمت، ارسال اسناد را به زمان های انتهایی موکول میشد، اما در سامانه چنین هراسی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: همچنین امضای دیجیتال از دیگر مزایای استفاده از سامانه بوده به طوریکه هر کسی چه کاری را و در چه زمانی انجام داده و این سامانه احراز هویت و انکارناپذیری را پیاده سازی کرده است و تمام روند کار را ثبت می کند.

عبیات اضافه کرد: این سامانه مانند یک ویترین شفاف است که هر زمان شخص اراده کند می‌تواند اطلاعات لازم پیرامون معاملات و مناقصات و همچنین شرایط انجام آن را ببیند و همچنین پاسخگوی مسائل مربوط به خود باشد و در پایان این مراسم یک مناقصه به صورت نمادین به ثبت رسید.

کاربران برای ثبت و شرکت در مناقصات و مزایده ها می توانند به آدرس الکترونیکی urbantenders.kish.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار