معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نقش موثر مردمی شدن دفاع، مقاومت و مبارزه را به عنوان آموزه اصلی دفاع مقدس در خاورمیانه عنوان کرد
کد خبر: ۹۹۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 28 September 2021

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، سه شنبه ششم مهر در آئین اختتامیه رویداد فرهنگی و هنری سپید آبی سپید صلح آبی آرامش به مناسبت هفته دفاع مقدس که در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ بر نقش موثر مردمی شدن دفاع، مقاومت و مبارزه که عنوان یک آموزه اصلی دفاع مقدس در خاورمیانه مطرح است، گفت: اگر جبهه مقاومت در این جغرافیا قدرتی دارد تعالیم از آموزه های دفاع مقدس است.

پورعلی افزود: باید بدانیم رمز پایداری، اقتدار و عزت ملی در این است که مردم کنار مسئولان باشند و در همین راستا؛ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر عظیم‌الشان نیز رمز توفیق دفاع مقدس را همواره بر مبنای توان، ظرفیت و قدرت مردم دانسته‌اند.

وی تصریح کرد: در یک هفته اخیر از ظرفیت عکس، فیلم، تئاتر، ادبیات و آواهای ماندگار دفاع مقدس و عاشورایی بهره گرفتیم تا گوشه‌هایی از آفرینش‌، الهام‌ و آموزه‌های دفاع مقدس در عرصه هنر را به نظاره بنشینیم.

پورعلی ادامه داد: برگزاری با شکوه همه رویدادها بیانگر این مهم است که مردمی شدن دفاع مقدس به یک خاطره جمعی بدل گشت و رنگ، نژاد، زبان، جنسیت، قومیت و حتی ملیت را درنوردید.

وی با بیان این که با حضور مردم «دفاع مقدس» به نقطه برجسته تاریخ حیات ایران تبدیل شده است، عنوان کرد: در همین راستا مقام معظم رهبری ریزبینانه و دقیق آن را گنجینه دفاع مقدس نامیده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: در حوزه زنان نیز با تاسی از عاشورا و رشادت‌های حضرت زینب(س) بسیار پررنگ بود و زنان کشور چه به صورت رزمنده، امدادگر، درمانگر و پشتیبان برای دفاع مقدس وقت گذاشتند و خاطره بسیاری از فعالیت‌های آنان همچنان در اذهان باقی است.

وی اضافه کرد: امروز هم اگر جبهه مقاومت در این جغرافیا قدرت دارد متاثر از تعالیم دفاع مقدس است و آموزه اصلی جنگ امروز برای ما این است که مردم را در کنار خود داشته باشیم و آنان را رمز قدرت بدانیم و خادم آنها باشیم‌.

در این مراسم علاوه بر روحانیون معزز، نیروهای نظامی و انتظامی جزیره، محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل، رضا اردلان، مدیر فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش و داود سیروس مدیرکل صدا و سیمای کیش حضور داشتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار