فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش گفت: در سال جاری انهدام باندهای مواد مخدر در این جزیره به نسبت مدت مشابه سال قبل از ۵۰ درصد رشد برخوردار است.
کد خبر: ۹۹۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 20 September 2021

سرهنگ علی اصغر جمالی روز دوشنبه در نشست خبری کشف ۱۹ کیلوگرم مواد مخدر اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر در سال جاری توسط ماموران این فرماندهی ۴۲ درصد، دستگیری سوداگران ۲۷ درصد و انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر ۵۰ درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر در از اهداف نیروی انتظامی در سراسر کشور است افزود: ماموران این فرماندهی در اخرین اقدام با تلاش شبانه روزی، رصد اطلاعاتی، پیگیری و دنبال سوداگران موفق به انهدام یک باند شدند.

سرهنگ جمالی یادآور شد: اعضای این باند که اقدام به حمل ۱۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر از برخی شهرستان های استان هرمزگان به این جزیره کرده بودند در یکی از مبادی غیر رسمی جزیره شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در این عملیات ۲ قاچاقچی سابقه دار که به صورت باندی فعالیت می کردند توسط ماموران دستگیر و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی ویژه و دریابانی کیش گفت: دریابانان این جزیره همچنین در یک عملیات جداگانه موفق به کشف پنج هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق از ۲ سوداگر شدند.

وی با اشاره به اینکه روند کشفیات مواد مخدر در جزیره افزایش یافته است اظهار داشت: به منظور پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر و قاچاق آن لازم است خانواده و نهادها و دستگاه های عضو در شورای مبارزه با مواد مخدر بیش از گذشته به مساله آموزش توجه کنند.

سرهنگ جمالی یادآور شد: فرماندهی انتظامی کیش در این راستا علاوه بر ارایه آموزش های همگانی اماده است دوره های آموزشی مخلتفی را با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها بین والدین، دانش اموزان و دانشجویان برگزار کند.

حوزه استحفاظی پایگاه دریابانی جزیره کیش ۲۴ مایل مرز دریایی به مساحت ۴۵ کیلومتر متربع از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار