دکتر رضانیا از ورود سهمیه جدید واکسن به جزیره کیش از فردا خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 06 September 2021

 سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: با ورود سهمیه جدید واکسن به جزیره از امروز (دوشنبه)ادامه واکسیناسیون ساکنان کیش انجام می‌شود.

دکتر رضانیا گفت: در حال حاضر ۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش تحت درمان هستند و حال عمومی یکی از این بیماران مناسب نیست و با کمک دستگاه تنفس بستری است.
وی گفت:آمار تجمیعی واکسیناسیون در کیش بیش از ۲۳ هزار دُز واکسن است که در بیش از ۱۷ هزار دُز واکسن در نوبت اول و مابقی نیز دُز دوم به ساکنان بالای ۱۸ سال تزریق شده است.
دکتر رضانیا گفت: امیدواریم واکسن تا قبل از ظهر فردا به جزیره کیش برسد و نوبت دوم ساکنانی که تعویق افتاده را شروع کنیم و از پس فردا با باز شدن سامانه نام نویسی به نشانی salamat.gov.ir نسبت به واکسیناسیون دیگر ساکنان جزیره کیش اقدام کنیم.
وی گفت: پیش بینی می‌شود هر دو دُز را با ظرفیت هزار دُز در روز به ساکنان تزریق کنیم.
سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به اینکه در حدود ۲ روز از برنامه واکسیناسیون به دلیل نبود واکسن عقب مانده ایم گفت: واکسیناسیون افراد که عقب افتاده را فردا انجام خواهیم داد.
دکتر رضانیا گفت: با توجه به سهمیه بندی‌های انجام شده واکسن‌های آسترازنکا و برکت در نوبت دُز دوم تزریق خواهند شد و افرادی که در نوبت دُز اول تزریق هستند واکسن سینوفارم را دریافت خواهند کرد.
وی در خصوص واردات واکسن توسط بخش خصوصی گفت: مذاکراتی از طریق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با ستاد ملی کرونا در حال پیگیری است و در صورت موافقت ستاد ملی کرونا واردات واکسن توسط بخش خصوصی در کیش آغاز می‌شود.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اینکه جزیره کیش در حال حاضر از حالت فوق بحرانی کرونایی خارج و در وضعیت زرد قرار دارد، افزود: محدودیت‌ها در این شرایط در ظرفیت پذیرش رستوران ها، جُنگ‌های شبانه و ظرفیت شناور‌ها اعمال می‌شود و در صورت تداوم این شرایط از محدودیت‌ها کاسته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار