سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به استقبال کم مادران باردار در کیش، بندرعباس و پارسیان از طرح واکسیناسیون کرونا، گفت: کمتر از ۳۴ درصد از جامعه هدف در این مناطق در این طرح شرکت کرده اند.
کد خبر: ۹۹۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 01 September 2021

دکتر فاطمه نوروزیان گفت: با توجه به دستور وزارت بهداشت نسبت به واکسیناسیون مادران باردار، این گروه از افراد جامعه ملزم به انجام واکسیناسیون هستند.

وی با اشاره به اینکه واکسن سینوفارم برای این گروه در نظر گرفته شده است، گفت: مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد می‌توانند براساس فراخوان مراکز بهداشت نسبت به تزریق اقدام کنند.

وی گفت: براساس اولویت بندی‌های انجام شده زنان باردار مشاغل پر خطر و یا دارای همسران با شغل‌های پر خطر و یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در نوبت‌های نخست تزريق واكسن قرار می‌گیرند.

دکتر نوروزیان با اشاره به پوشش ۹۳ درصدی واکسیناسیون مادران باردار در بشاگرد، گفت: شهرستان‌های بشاگرد، بندر خمیر و رودان نيز با بیش از ۸۰ درصد در مناطق با بهترین پوشش واکسیناسیون زنان باردار ثبت شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون مادران باردار ضروری است چرا که با ابتلای این گروه به ویروس كرونا جمعیت بیشتری از جامعه دچار عوارض خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار