رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: امسال ۱۹ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در این جزیره از سوی مرکز معین مورد سنجش قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۸۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 27 August 2021

به گزارش تابناک جزیره، پرویز حیدری راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال در این جزیره ۸۰۰ نوآموز به پایه دبستان وارد شوند اظهار داشت: سنجش این افراد از روز سه شنبه دوم شهریور آغاز شده و تا کنون ۱۵۰ 5نفر مورد سنجش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: هشت نفر از نوآموزان مورد سنجش قرار گرفته به علت مشکوک بودن به مشکلات یاد گیری جهت بررسی های تخصصی و احیانا روند درمان به مرکز توسعه سلامت معرفی شده اند.
حیدری راد با اشاره به اینکه مرکز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان طبق مجوز روزانه قادر به پذیرش حدود ۴۰ نوآموز است افزود: در روزهای اول این تعداد رعایت می شد اما اکنون برای رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی روزانه حداکثر ۲۲ نفر سنجش خواهند شد.
رییس آموزش و پروش کیش گفت: هرساله طرح سنجش نوآموزان از دهه سوم تیر آغاز می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مجوز از اول شهریور صادر شد و هر نوآموز به مدت ۲۰ دقیقه و براساس ضوابط بهداشتی از سوی کارشناسان و پزشکان سنجش می‌شود.
حیدری راد یادآور شد: برای ارائه خدمات بهتر به نوآموزان و خانواده‌ها سنجش سلامت در دبستان البرز این جزیره به آدرس شهرک صدف، خیابان کرمان، حیابان دکتر حسابی در ۲ نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.
این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.
در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار