مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هم اکنون در این جزیره ۱۴۲ طرح صنعتی و غیرصنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۴۵۶ هزار میلیارد ریالی در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۸۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 26 August 2021

جعفر آهنگران روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد طرح شامل ۱۰۵ طرح غیرصنعتی با ۴۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و ۳۷ طرح صنعتی با ۶ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال سرمایه گذای ریالی و ۴۴ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی است.
وی اضافه کرد: ۱۰۵ طرح غیر صنعتی در حال اجرا نیز شامل ۴۲ درصد با کاربردی چند منظوره، ۲۰ درصد در بخش مسکونی و ۱۹ درصد با کاربری هتل ها است که پیش بینی می شود حدود ۸۰ درصد از این طرح ها تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

آهنگران یادآور شد: تقویت ارتباط تنگاتنگ بین بخش خصوصی و دولت در کیش ضروری است و این سازمان به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیست بلکه سعی می کنیم به عنوان حامی زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه جزیره انجام شده اما رضایت بخش نیست و باید زمینه ای فراهم شود تا در آینده ای نه چندان دور بتوانیم با ایجاد مزایای بیشتر و کم کردن محدودیت های منطقه آزاد کیش را به مهمترین مقصد جذب سرمایه های داخلی و خارجی تبدیل کنیم.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره‌گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.
ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار