فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: در جریان اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه و ورود به سواحل یک هزار و ۸۰ خودرو در این جزیره جریمه شدند.
کد خبر: ۹۸۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ 21 August 2021

سرهنگ علی اصغر جمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۱۵ مورد از این خودروها در جریان اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه و ۶۵ خودرو نیز در جریان ممنوعیت ورود به سواحل جزیره از سوی پلیس و دوربین های نظارتی اعمال قانون شده اند.

وی با بیان اینکه طرح ممنوعیت تردد شبانه از ۱۵ مرداد آغاز و تا امروز از ساعات ۲۳ تا چهار صبح طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا به مرحله اجرا در آمده است افزود: در این طرح ناقضان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال اعمال قانون شدند.

سرهنگ جمالی یادآور شد: اجرای طرح ممنوعیت ورود به سواحل نیز از ۲۰ مرداد آغاز و تا پنجم شهریور ادامه دارد و پلیس موظف است نقاضان طرح را به میزان پنج میلیون و ۳۵۰ هزار ریال اعمال قانون کند.

وی گفت: با توجه به اینکه این محدودیت ها در راستای کاهش زنجیره شیوع ویروس کرونا اعمال شده در حال اجراست انتظار می روند کیشوندان و مسافران نیز به منظورارتقای سطح سلامت کماکان این مساله همانند پروتکل های بهداشتی رعایت کنند.

با توجه وضعیت قرمز کرونایی و افزایش شمار فوتی ها، اعمال محدودیت های شدید در این جزیره از روز یکشنبه ۱۷ مرداد آغاز شد که شامل تعطیلی تمامی گروه های شغلی ۲، سه و چهار، ممنوعیت یک هفته ای تردد خودروهای شخصی از ساعات ۲۳ تا چهار بامداد و دور کاری هفت روزه ۷۰ درصدی کارکنان ادارات، ارگان ها و شرکت ها بود که اکنون نیز ادامه دارد.

ممنوعیت تردد شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش، فعالیت بیرون بر مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها به مدت یک هفته از دیگر مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای جزیره است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ جمعه ۲۹ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۶۴۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۳۴ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار