بهره مندی ۲ هزار و ۷۰۰ بیمه گذار از طرح مهر بیمه ایران معین، افزایش ۱۰ درصدی ثبت اظهارنامه های مالیاتی، کشف ۳۰ کیلوگرم مواد مخدر، اختتامیه جشنواره گوهر فاطمی، آغاز تزریق واکسن کوو ایران برکت و قهرمانی شطرنج باز کیش بخشی از مهمترین رویدادهای این جزیره در هفته گذشته بود.
کد خبر: ۹۷۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 17 July 2021

جزیره کیش در هفته گذشته ۱۹ تا ۲۵ تیر ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف اجتماعی و اقتصادی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اقتصادی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هفته گذشته در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تقویت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این جزیره خبر داد و افزود: اکنون ارتباط تنگاتنگی بین بخش خصوصی و دولتی در کیش وجود دارد و این سازمان به دنبال تقویت این ارتباط ۲ سویه است.

جعفر آهنگران اظهار داشت:با وجود اینکه اقدامات قابل توجهی در راستای توسعه جزیره انجام شده اما رضایت بخش نیست و باید زمینه ای فراهم شود تا در آینده ای نه چندان دور بتوانیم با ایجاد مزایای بیشتر و کم کردن محدودیت های منطقه آزاد کیش را به مهمترین مقصد جذب سرمایه های داخلی و خارجی تبدیل کنیم.

وی همچنین روز پنجشنبه در جمع سرمایه گذاران اظهار داشت: فعالان اقتصادی ذینفعان اصلی سازمان مشارکتی هستند و بهره‌گیری از تجارب و دانش فنی آنان در تغییر ساختارها می تواند این منطقه را به یک شرایط مطلوب برساند.

برگزاری نشست خبری مدیرعامل بیمه ایران معین با خبرنگاران کشور در جزیره کیش به صورت ویدیو کنفرانسی از دیگر رویدادهای اقتصادی این جزیره بود که داریوش محمدی در این رویداد گفت: این بیمه به منظور حفظ مشتریان و ارایه خدمات مطلوب تر به آنان در هفت ماه گذشته طرح مهر بیمه ایران معین را آغاز کرده و تا کنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه گذاران از این طرح استفاده کرده اند.

وی اضافه کرد: در این طرح بیمه گذاران تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصد یکساله دریافت می کنند که به منظور توسعه این خدمت در نظر داریم سقف این طرح برای هر متقاضی را تا ۳۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش دهیم.

مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش نیز روز شنبه به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی در جمع خبرنگاران گفت: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ فقره اظهار نامه مالیاتی در این جزیره به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته از ۱۰ درصد افزایش برخوردار است.

حمیدرضا منتظری اظهار داشت:امسال تقریبا تمامی مودیان  دارای مجوز در بخش اشخاص حقیقی شاغل در منطقه آزاد کیش نسبت به ارایه اظهارنامه اقدام کرده اند.

کیش در هفته‌ای که گذشت

فرهنگی

برگزاری برنامه های مختلف مرتبط با هفته عفاف و حجاب از رویدادهای فرهنگی جزیره کیش بود که پلیس کیش یکشنبه شب با حضور در مراکز تجاری جزیره و اهدای گل به بانوان به استقبال این هفته رفت.

ماموران گشت ارشاد فرماندهی انتظامی جزیره کیش در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور در ۲ نقطه جزیره شامل مرکز تجاری و پردیش به بانوان حاضر در این بازارها گل اهدا کردند.

روز سه شنبه نیز مراسم اختتاحیه جشنواره سراسری گوهر فاطمی در فرماندهی انتظامی کیش برگزار شد و امام جمعه کیش در این جلسه گفت: حجاب امری فطری بوده که خداوند در وجود همه انسان‌ها به ودیعه گذاشته است و این فریضه به بانوان اختصاص ندارد و مردان نیز باید لباس و پوشش مناسب واخلاقی درجامعه داشته باشند.

حجت الاسلام احمد حسن‌زاده همچنین عصر روز سه شنبه در در جلسه ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر جزیره اظهار داشت: گاهی برخی مسایل از جمله حجاب غفلت می شود که به همین دلیل لازم است مسوولان هر منطقه به این مقوله های توجه بیشتری داشته باشند.

محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این مراسم با بیان اینکه حجاب امری فطری، مطالبه عمومی و مردمی است که ریشه در قوانین اسلام دارد گفت: وظیفه همه دستگاه هاست که به بازگشت ارزش های حجاب و عفاف به عنوان یک اصل اسلامی در جامعه کمک کنند.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش هم با بیان اینکه عفاف و حجاب صیانت وجودی افراد جامعه است، تأکید کرد: حجاب و پوشش بارزترین نشانه فرهنگی و نماد ملی است .

حجت الاسلام غلامرضا حسینیبا اشاره به اینکه حجاب موجب استحکام پیوند جامعه کوچک خانواده می شود که بقاء و استحکام جامعه بزرگ را در پی دارد اظهار داشت: حجاب و پوشش بارزترین نشانه فرهنگی و نماد ملی ما ایرانیان و مسلمانان می باشد که حفظ حجاب و عفاف کاهش آسیب های اجتماعی را در جامعه به دنبال دارد.

کیش در هفته‌ای که گذشت

سلامت

جزیره کیش در هفته گذشته به واسطه وضعیت همه گیری کرونا در جامعه شاهد برخی رویدادهای اجتماعی در بخش سلامت از جمله آغاز تزریق واکسن کوو ایران برکت بود.

مریم ستاریان مسوول کمیته واکسیناسیون کووید ۱۹ کیش روز پنجشنبه گفت: در این مرحله واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا و جاماندگان دیگر گروه های سنی سالمند انجام می شود و افراد واجد شرایط برای واکسیناسیون می توانند به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir مراجعه و پس از نام نویسی منتظر دریافت پیامک نوبت تزریق شوند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش نیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا این جزیره در پیک پنجم به نسبت اوج گیری چهارم ۲ درصد رشد داشته است.

محمدرضا رضانیا با ابراز نگرانی در خصوص کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه اظهار داشت: با افزایش ۲ درصدی موارد مثبت در کیش، آمار بستری‌ها در بیمارستان نیز در این مدت ۲ و نیم برابر رشد داشته است.

وی همچنین در گفت و گویی دیگر افزود: رعایت پروتکل‌ها بهداشتی در این جزیره به زیر ۷۰ درصد کاهش یافته که عمده دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا همین مساله است.

مسوول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش هم روز جمعه به ایرنا گفت: ۲۴ هزار  و ۸۸۰ بازدید نظارتی از اماکن عمومی کیش توسط تیم های سلامت جزیره در گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

حسن مجرد افزود: اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف مختلف از جمله واحدهای صنفی مورد هدف بازدید های تیم های سلامت جزیره در این طرح بود که در نتیجه این بازرسی ها برای ۱۳۲ واحد متخلف اخطار کتبی صادر شده است۲۴ واحد نیز به علت تداوم تخلفات پلمب شده است.

 

قضایی و انتظامی

افزایش اجاره بها در کیش یکی از چالش های پیش روی ساکنان این جزیره در سال جاری است رییس دادگستری کیش روز یکشنبه در این ارتباط گفت: بر اساس مصوبه جلسه هشتم تیرماه سال گذشته ستاد مقابله با کرونا درخصوص قراردادهای اجاره مسکن برای محاکم دادگستری یک مصوبه لازم الاجرا تعیین شد و ۲۲ خرداد امسال نیز دوباره این مصوبه با افزودن استثنائاتی به آن تمدید شد.

یاسین مطهری زاده اظهار داشت: این مصوبه برای شورای حل اختلاف و محاکم قضایی لازم اجرا است و بر اساس آن اشخاصی که در محاکم قضایی و شورای حل اختلاف دارای پرونده هستند و مدارک خود را ارائه داده‌اند شامل آن شده و قانون موظف است که آن‌ها را اجرا کند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش نیز روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس آگاهی با اقدام های فنی و تخصصی مطلع شدند ۲ باند سوداگر مرگ قصد انتقال محموله مواد مخدر از طریق دریا به کیش را دارند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس کیش قرار گرفت.

سرهنگ علی اصغر جمالی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی با مقام قضایی و پس از پایش مسیرهای ساحلی که احتمال ورود مواد مخدر متصور می شد، طی گشت زنی مستمر در ۲ عملیات ضربتی ۹ نفر از اعضای شبکه سوداگران مرگ را دستگیر و از آنها مقدار ۲۶ کیلوگرم تریاک و چهار کیلوگرم حشیش کشف کردند و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ محمدرضا رضایی رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش هم گفت: در سال جاری ۱۰۰ پرونده های تشکیل شده در ارتباط با جرایم فضای مجازی در این جزیره کشف شده که ۹۸ درصد مجرمان شناسایی و دستگیر شده آن اهل و ساکن کیش نیستند.

کیش در هفته‌ای که گذشت

ورزش

جامعه ورزش کیش نیز هفته گذشته شاهد قهرمانی شطرنجباز خود، عضویت مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم در کمیته فنی شنا در آب های آزاد کشور و بازدید صدور دستور بارسازی مجموعه سوارکاری بود.

شنبه شب هفته گذشته مسابقه  هفتگی شطرنج شهرستان میناب به صورت آنلاین و با حضور ۲۸ شطرنجباز  از سراسر کشور به صورت آزاد و به روش سوئیسی در هفت دور و با زمان ۱۰ دقیقه و یک ثانیه پاداش در ازای هر حرکت در قالب رپید برگزار  شد.

در پایان این مسابقه سه ورزشکار جزیره کیش شامل نادر نوروزیان با کسب ۶ امتیاز و پوئن شکنی ۲۶ ، علیرضا عقیدتمند با کسب ۶ امتیاز و پوئن شکنی ۲۴.۵  و حسن مرادی با کسب ۵.۵ امتیاز  به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

عزیزالله فرضی پور مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نیز  با پیشنهاد سید محمد علی سادات منصوری رییس کمیته آبهای آزاد فدراسیون شنا، شیرجه وواترپلو به عنوان یکی از هفت عضو فنی کمیته آبهای آزاد انتخاب و معرفی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز دستور بازسازی مجموعه سواری کاری المپیک کیش را به شرکت عمران ، آب و خدمات کیش صادر کرد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار