مدیرعامل منطقه آزاد:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان ۷۰ طرح عمرانی زیرساختی، زیربنایی و اقتصادی در دست احداث دارد.
کد خبر: ۹۷۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 30 June 2021

به گزارش «تابناک جزیره»  به نقل از خبرگزاری ایرنا، جعفر آهنگران با بیان اینکه بخش عمده این طرح ها در بخش زیرساختی و زیربنایی برای ارتقای زمینه سرمایه گذاران در جزیره انجام می شود اظهار داشت: این طرح ها با سرمایه گذاری حدود ۳۳ هزار میلیارد ریالی احداث می شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی عمده این طرح ها هم اکنون انجام شده است اضافه کرد: در مرحله ساخت این طرح ها برای هشت هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و در دوره بهره بهره‌برداری نیز این اشتغال به ۶ هزار و ۸۹۰ نفر می رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: این سازمان در سال های گذشته برنامه های توسعه ای مختلفی در حوزه زیرساختهای فرودگاهی، بندری و شهری در دستور کار خود قرار داده تا با بستر سازی های مناسب، زمینه برای ارتقا سطح کیفی ارائه خدمات به ساکنان، گردشگران و سرمایه گذاران فراهم شود.

وی افزود: تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، اتمام باند جنوبی و ارتقا سامانه روشنایی آن، تامین تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری تا حد استانداردهای مطلوب و بهره‌برداری از برج مراقبت جدید از جمله برنامه هایی است که در حوزه فرودگاه مورد توجه قرار گرفته است.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره‌گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار