رییس مرکز توسعه سلامت گفت: امسال ۱۷ واحد صنفی و خدماتی در این جزیره به علت تداوم تخلفات بهداشتی به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه با حکم قضایی پلمب شد.
کد خبر: ۹۷۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ 28 June 2021

محمد رضا رضانیا در این خصوص اظهار داشت: کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش در سه‌ماهه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۶۹۸ مورد بازرسی از اماکن و مراکز توزیع مواد غذایی جزیره انجام داده اند.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی ها ۱۷ مورد از واحدهایی که به تخلفات خود به ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویرس کرونا بی توجه بودند پس از معرفی به مراجع قضایی و صدور حکم توسط این نهاد پلمب شد.

وی افزود: همچنین کارشناسان در بازرسی های خود مقدار پنج هزار و ۸۰ کیلو گرم مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش ضبط و در گود زباله معدوم شد.

رضانیا یادآور شد: با توجه به قرار گیری جزیره در وضعیت قرمز کرونایی هم اکنون ۱۲ بازرسی مستقر در این مرکز بازرسی از اصناف جزیره شامل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و غرفه های آرایشی و بهداشتی را به صورت ویژ] در دستور کار خود قرار داده اند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: در این مدت ۴۱۱ مورد کلرسنجی ، ۷۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۶۷مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی ، ۷۷ مورد بازدید از مدارس(زمان برگزاری آزمون ها)، ۶۴ مورد نمونه برداری از نان ، ۸۲ مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور یک هزار و ۳۲ کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود ۲۰۰ مورد گزارش مردمی دریافت وبه شکایات رسیدگی شد ادامه داد: دربازدیدهای انجام یافته در سال جاری بازرسان بهداشت محیط از دستگاه های پرتابل استفاده می کنند که ۹۸۲ مورد سنجش توسط دستگاه های پرتابل صورت گرفته است.

رضانیا رعایت اصول بهداشتی را در کنترل بیماری کرونا موثر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه اکنون جزیره کیش به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد ، لازم است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک، دستکش و شتشوی مرتب دست ها توسط متصدیان، گندزدایی روزانه تجهیزات و سطوح واحد صنفی و حفظ فاصله اجتماعی بین مشتریان توسط واحد های صنفی الزامی است.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش از عموم مردم خواست: شکایات خود در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی اصناف را با شماره های ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ اطلاع دهند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار