رییس اداره بهزیستی کیش گفت: با تلاش مشاوران خانواده این اداره در سامانه تصمیم ۹۲ زوج ساکن در جزیره از درخواست طلاق توافقی خود منصرف شدند.
کد خبر: ۹۶۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 08 May 2021

شقایق کهورزاده با بیان اینکه سامانه تصمیم در این جزیره با همکاری دادگستری کیش در نیمه دوم ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده است اظهار داشت: در مدت فعالیت ۶ ماهه این سامانه مشاوران خانواده موفق شدند با ارایه مشاوره های مختلف از فروپاشی ۹۲ خانواده جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: با افزایش روند طلاق در کشور، در راستای تحقق ماده ۲۵ قانون حمایت از خانواده، سازمان بهزیستی اقدام به راه‌اندازی سامانه تصمیم کرده است تا زوجین متقاضی طلاق به شکلی نظام مند و یکپارچه به سمت سازش سوق داده شوند.

کهورزاده یادآور شد: زوج‌های که از ادامه زندگی منصرف می‌شود و قصد طلاق دارند باید قبل از مراجعه به دادگاه در سامانه تصمیم ثبت نام کنند.

وی افزود: این سامانه زوجین را به نزدیک‌ترین مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع می‌دهد تا در جلسات مشاوره پیش از طلاق به منظور ایجاد سازش و در غیر اینصورت کاهش آسیب های پیش و پس از طلاق اقدام شود.

رییس اداره بهزیستی کیش گفت: انتظار می رود برای پیشگیری از طلاق در مرحله اول آموزش ها را باید از دوران کودکی و مدارس شروع شود در این راستا آموزش ها و مشاوره ی پیش از ازدواج نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در مراحل بعدی مراجعه زوجین به مشاوران خانواده برای حل مشکلات قبل از ایجاد بحران در خانواده بسیار کمک کننده است.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال ۹۵ در راستای لایحه برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی کشور را مکلف کردند در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق به ۲۰ درصد طی پنج سال آینده اقدام کند.

منبع/ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار