رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت مشارکت پرشور مردم در انتخابات خرداد ماه تاکید کرد: در شرایط فعلی می‌طلبد که احزاب استان برای پرشور شدن انتخابات و مشارکت حداکثری متحد شوند.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 06 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«حسین خوش اقبال»  نشست هم‌اندیشی با تنی چند از دبیران احزاب اصولگرا در استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، افزود: سرمایه اصلی انقلاب مردم هستند و دغدغه ما برگزاری انتخابات مطلوب و در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با یادآوری نام پیشکسوتان احزاب سیاسی استان تاکید کرد: نباید اجازه داد که جریانات ریشه دار انقلاب اسلامی به حاشیه بروند. بزرگانی مانند مرحوم همتی، آیت الله نجومی،آیت الله زرندی، مرحوم کرمی راد و سایرین که از پیشکسوتان و سرمایه های انقلاب بودند و دل در گرو انقلاب داشته و برای پایداری آن تلاش کردند.

او با بیان اینکه جریانات سیاسی همه داخل یک کشتی نشسته اند، افزود: دشمن و انبوهی از رسانه های معاند دست به دست هم داده اند تا مردم از انتخابات دلسرد شوند اگر موفق به این هدف شوند همه ضرر خواهیم کرد.

تحرک احزاب لازمه پرشور شدن فضای انتخابات

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه لازمه پرشور شدن مشارکت سیاسی را تحرک احزاب دانست و گفت: تقویت احزاب به مشارکت هدفمند و آگاهانه مردم در انتخابات می انجامد.

خوش اقبال تصریح کرد: احزاب سیاسی با حرارت بخشی به فضای انتخابات شهروندان بی تفاوت را تبدیل به مشارکت جویان مسوول می کنند.

وی با اشاره به طرح برخی نقدها به فعالیت احزاب در کشور گفت: عملکرد فعلی احزاب با توجه به نقشی که باید در تصمیم گیری ها و مشارکت سیاسی ایفا کنند نیازمند تقویت و توجه بیشتر است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه وجود احزاب با برنامه و فعال در استان را موجب تقویت روند توسعه در استان دانست و گفت: لازمه این تحرک کادر سازی و تقویت پایگاه احزاب در میان مردم است.

حسین خوش اقبال با تاکید بر همراهی و همدلی احزاب استان برای رقم خوردن مشارکت حداکثری افزود: صدای یک رئیس جمهوری وقتی در پیبشرد برنامه های داخلی و عرصه بین المللی پر طنین است که با پشتوانه قوی مردمی همراه شود لذا دلسردی مردم از صندوق رای به ضرر همه جریان های سیاسی خواهد بود.

سیاه نمایی موجب دلسردی مردم می‌شود

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر رعایت انصاف در بیان نقدها گفت: سیاه نمایی ها، تخریب ها و تخطئه جریانات سیاسی موجب دلسردی مردم شده و بایستی این اعتماد به جامعه بازگردانده شود.

خوش اقبال همچنین با بیان اینکه شهرها نیازمند شوراهای قوی هستند تاکید کرد: شورای شهر باید به افراد پاکدست، مقبول و کاربلد سپرده شود و احزاب با معرفی افراد و تهیه لیست برای انتخابات شوراها می توانند این امر را محقق کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در توصیه ای دیگر به احزاب سیاسی گفت: همه جریانات سیاسی شناسنامه دار که دل در گرو حفظ نظام و تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی دارند باید مواظب دو قطبی سازی های آتش افروز و وحدت شکن باشند.

خوش اقبال در پایان، دلیل محدود برگزار شدن نشست هم اندیشی با احزاب در استان را محدودیت های ناشی از کرونا دانست و گفت: برنامه نشست با مجموعه احزاب استان برای مشارکت افزایی و تحرک بخشی به فضای انتخابات در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است پیش از سخنان رئیس ستاد انتخابات استان، دبیران جامعه اسلامی فرهنگیان استان ، کانون تربیت اسلامی فرهنگیان،جمعیت ایثاگران انقلاب اسلامی و جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ضمن بیان نظرات خود درباره انتخابات خرداد ماه و شرایط کشور، پیشنهاداتی برای رقم خوردن مشارکت حداکثری در انتخابات ارائه کردند.

بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمانشاه نام نویسی کردند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار