دادگاه عالی ورزش با تقاضای فدراسیون فوتبال ایران موافقت نکرد.
کد خبر: ۹۶۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ 30 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان بعد از اعلام اعطای میزبانی به منامه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال ایران به این تصمیم معترض و خواستار رسیدگی فوری به این پرونده شد اما CAS اعلام کرد امکان رسیدگی فوری به این پرونده با یک داور را ندارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی این پرونده خواستار حضور سه داور شده است. بعد از این درخواست فدراسیون فوتبال ایران خطاب به دادگاه بین المللی ورزش اعلام کرد مشکلی برای تامین هزینه ی داور دوم و سوم برای این پرونده را ندارد اما درخواست می کند که CAS با دستور موقت تا زمان رسیدگی به پرونده برگزاری بازی ها در بحرین را متوقف کند که به تازگی دادگاه بین المللی ورزش خطاب به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد نمی تواند برای این پرونده دستور موقت صادر کند. 

 

سایت فدراسیون فوتبال در این باره می نویسد: « مطابق نامه دریافتی از CAS ، معاون بخش تجدیدنظر این دیوان با درخواست فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر صدور دستور موقت جهت توقف مسابقات گروه C مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موافقت نکرده است.هم چنین رسیدگی به اصل دعوای موضوع پرونده، مطابق مقررات و پس از طی مراحل مربوطه انجام و رای نهایی هیات داوری صادر خواهد شد.»

 

دادگاه بین المللی ورزش مهلت ده روزه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارایه دفاعیات را تمدید کرده است. بر این اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا تا 27 اردیبهشت فرصت خواهد داشت که دفاعیات خود را به CAS ارایه دهد و بعد از این دادگاه بین المللی ورزش در مورد پرونده تصمیم گیری خواهد کرد. با این حال فدراسیون فوتبال امیدوار است دادگاه بین المللی ورزش پیش از شروع بازی ها در منامه رای این پرونده را صادر کند. بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 در گروه C خرداد ماه در منامه برگزار می شود و تیم ملی به همین بهانه روز 10 خرداد از کیش راهی منامه محل برگزاری بازی ها خواهد شد. 

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ارایه میزبانی به منامه دلایل مختلفی را مطرح کرده است که یکی از آنها مدیریت بهتر بحرین در مهار ویروس کرونا نسبت به ایران است. آنطور که از شواهد امر پیداست شانس فدراسیون فوتبال برای سلب میزبانی از منامه و برگزاری بازی ها در تهران بسیار ضعیف است. با این حال فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی ها در تهران استادیوم آزادی و دستگری را به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد داده است و هتل المپیک و آزادی را هم برای محل اسکان تیم ها در نظر گرفته است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار