استاندار هرمزگان:
تابناک-به مناسبت هفته کار و کارگر عباس اکبری مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان و دکتر مریم امیری مدیر درمان تامین اجتماعی استان با فریدون همتی استاندار هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۶۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 29 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، استاندار هرمزگان در این دیدار گفت: مردم جامعه ولی‌نعمت ما هستند و با تلاش شود که بهترین خدمات به آنها ارائه شود.
فریدون همتی افزود: تامین اجتماعی و مدیریت درمان این سازمان در ارتباط مستقیم با مردم به خصوص قشر کارگران قرار دارند و باید خدمات مناسبی ارائه شود چرا که اگر این مردم نباشند سازمان تامین اجتماعی نیز معنایی ندارد.
همتی اظهارداشت: کارکنان تامین اجتماعی باید در خدمت کارگران و کارفرمایان باشند و رضایت‌مندی آنها را کسب نمابند.
وی عنوان‌کرد: خدماتی که در تامین اجتماعی ارائه می‌شود بسیار خوب و متنوع است و باید این خدمات به اطلاع کارگران رسانده شود تا آنها نیز با حق و حقوق حقوق خود بیشتر آشنا شوند تا در صورت برخورد با مشکل بتوانند آن را برطرف نمایند.
همتی ادامه‌داد: تامین اجتماعی باید با کارها و بازرسی‌هایی که انجام می‌دهد بتواند فضا را به سمتی ببرد که اگر کارفرمایی حق بیمه کارگر را نمی‌پردازد احساس ناامنی کند و کارگران از امنیت شغلی نیز برخوردار باشند.
وی با اشاره با مطالبات تامین اجتماعی استان از بنگاه‌های استانی خاطرنشان‌کرد: مطالبات این سازمان در استان رقم بالایی است و باید برای گرفتن این مطالبات راه‌های مختلفی اجرا شود چرا که این مبالغ از منابع سازمان و کارگران است.
همتی درباره خدمات بهداشتی و درمانی تامین اجتماعی نیز در استان گفت: ارائه خدمات به بیش از یک میلیون نفر در سال گذشته در هرمزگان توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نشان از زخماتی است که کادر پزشکی و درمانی این نهاد انجام می‌دهند.
وی اضافه‌کرد: مردم استان از نظر درمانی نیاز دارند که از خدمات و امکانات بیشتری بهره‌مند باشند و مدیریت درمان تامین اجتماعی نیز خلاءهای درمانی که دارد با استفاده از ظرفیت دیگر مراکز برطرف نماید.
در ادامه مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: تامین اجتماعی در هرمزگان با ۱۷ شعبه اصلی در شهرستان های استان هرمزگان و ۱۳ شعبه اغماری در حال ارائه خدمت هستیم
عباس اکبری عنوان کرد: در راستای واگذاری کارها به بخش خصوصی در استان هفت کارگزاری با تامین اجتماعی همکاری می کنند
اکبری اظهارداشت: ۳۳۲هزار بیمه شده اصلی در حال حاضر در استان وجود دارد که نسبت به سال گذشته ۱/۸ درصد بیمه شدگان اصلی افزایش پیدا کرده‌است.
وی خاطرنشان کرد: ۵۳هزار نفر از بیمه شدگان اصلی این سازمان در استان هرمزگان را بانوان تشکیل می دهند که ۱۶ درصد از بیمه شدگان اصلی استان هستند.
اکبری خاطرنشان‌کرد: اکنون ۵۴هزار و پانصد مستمری بگیر در استان وجود دارد که ماهیانه بیش از هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال به آنها مستمری پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان ادامه‌داد: در هرمزگان ۹۹۵هزار نفر از جمعیت استان به عنوان بیمه شده اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی هستند که ۵۶درصد از جمعیت استان می باشد.
اکبری عنوان‌کرد: ۱۸خدمت به جامعه هدف در سه بخش درمانی، خدمات کوتاه مدت و خدمات بلند مدت ارائه می شود
وی افزود: در سال گذشته در خدمات کوتاه مدت ۴۰۰میلیارد ریال به بیمه شدگان پرداخت شد و در خدمات بلند مدت نیز ۱۶هزار و ۷۲۰میلیارد ریال به بیمه شدگان پرداخت شد.
این مسوول اظهارداشت: در سال گذشته ۳۹۰میلیارد ریال به عنوان بیمه بیکاری به بیش از ۲هزار و ۷۱۴ نفر از بیمه شدگان پرداخت شد و در حال حاضر نیز ۲هزار و سیصد نفر نیر در حال دریافت بیمه بیکاری
هستند.
اکبری خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات الکترونیک در دستور کار سازمان قرار دارد سی خدمت این سازمان به صورت الکترونیک ارائه می شود که موجب شده تا ۷۰ درصد مراجعات به این سازمان کاهش یابد.
وی به بازرسی‌های انجام شده از کارگاه های سطح استان عنوان کرد: در سال گذشته در ۵۳۰هزار بازرسی انجام شده از کارگاه های استان ۶۰هزار نفر بیمه شده جدید شناسایی شد.
اکبری در پایان گفت: در سال گذشته پنج هزار و سیصد وام به بازنشستگان به مبلغ ۱۴۰میلیارد ریال پرداخت شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز در این دیدار گفت: بیمارستان خلیج‌فارس، پلی کلینیک ولیعصر(عج) و درمانگاه بعثت در بندرعباس به‌صورت رایگان به دارندگان بیمه‌تأمین اجتماعی که اکثر آنها از جامعه کارگری هستند خدمات ارائه می‌دهند.
دکتر مریم امیری ادامه‌داد: در استان هرمزگان بیمه شدگان در هشت مرکز ملکی و یک بیمارستان، خدمات درمانی خود را بصورت رایگان دریافت می کنند که این مراکز در شهرهای بندرعباس، میناب، قشم، رودان، بندرلنگه و جاسک هستند و در حال حاضر مصوبه احداث پنج درمانگاه دیگر در شهرستان‌های حاجی آباد، پارسیان، بستک، بندرخمیر و جزیره کیش نیز اخذ شده‌است.
امیری در ادامه به عملکرد این مدیریت در سال 1399 اشاره و بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون و 57هزار و 251مراجعه سرپایی به مراکز سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان انجام شد که از این تعداد، 467هزار و 213مراجعه به مراکز کلینیکی و 590هزار و 38مراجعه نیز به مراکز پاراکلینیکی انجام شده‌است.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان به موارد جراحی انجام شده در بیمارستان خلیج‌فارس اشاره و عنوان‌کرد: در سال 1399 تعداد هشت هزار و 922مورد جراحی در بیمارستان خلیج‌فارس انجام شده‌است که از این تعداد، سه هزار و 672مورد جراحی کوچک، چهار هزار و 102مورد جراحی متوسط و هزار و 148مورد نیز جراحی بزرگ بوده‌است.
وی درباره تعداد زایمان انجام شده در این بیمارستان نیز گفت: در سال گذشته پنج هزار و 273زایمان در این بیمارستان انجام شد، همچنین بیشترین زایمان در ماه شهریور با 628زایمان و کمترین آن در ماه اسفند با 23زایمان بوده‌است.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان به آمار بستری مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان خلیج فارس اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی همگام با سایر کادر درمانی کشور دوشادوش مراکز دانشگاهی به بیماران خدمات ارائه نمودند در هرمزگان نیز تاکنون ، چهار هزار و 484نفر مشکوک و مبتلای قطعی در بیمارستان خلیج‌فارس خدمات دریافت کرده‌اند که از این تعداد هزارو 344نفر بستری و سه هزار و 140نفر نیز به صورت سرپایی این خدمات را دریافت کرده‌اند.
وی درباره تعداد پرسنل و کادر درمانی مبتلا شده به کرونا نیز خاطرنشان‌کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تعداد 245نفر از کارکنان و کادر درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی به این ویروس آلوده شدند که این تعداد شامل پرستار و بهیار،نیروی خدمات، کادر اداری و مالی، پزشک وسایر کادر درمان هستند که به این بیماری مبتلا شدند.
امیری در خصوص تعداد پزشکان طرف قرارداد این مدیریت نیز گفت: 202پزشک با مدیریت درمان تامین اجتماعی قرارداد دارند که از این تعداد 148پزشک نسخه بیماران را به صورت الکترونیک ارائه کرده اند و 73درصد از نسخ ارائه شده توسط پزشکان به صورت الکترونیک انجام شده‌است.
این مسوول در پایان درباره برنامه‌های اولویت‌دار نظام سطح‌بندی خدمات و تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان خلیج‌فارس اظهارداشت: افزودن یک تخت به بخش ان‌آی‌سی‌یو با اعتبار هشت میلیارد ریال که از سیزده تخت به چهارده تخت افزایش یافت، افزودن دو تخت به بخش آی‌سی‌یو با اعتبار 34میلیارد و 500میلیون ریال که از شش تخت به هشت تخت افزایش یافت و افزودن دو تخت به بخش دیالیز که از چهار تخت به شش تخت رسید بخشی از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

انتهای پیام/أ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار