مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سمنان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه صنایع دستی انتخاب شد.
کد خبر: ۹۵۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱ 28 April 2021

به گزارش تابناک سمنان  فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سمنان به همراه شهر‌های میبد یزد، زنجان، سیرجان، لالجین، ملایر و کیش، در زمره شبکه صنایع دستی و سنتی شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفت.

او افزود: در طراحی شهر‌های خلاق ۹ حوزه طراحی و پیش بینی شده که این حوزه‌ها شامل ادبیات، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی مد و لباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته بندی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: فعالیت‌های شهر‌های خلاق باید با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها اجرایی شود.

مرحله نخست طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام فراخوان و آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت آغاز شد.

پس از برگزاری کارگاه‌ها، شهر‌ها برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی ارسال و پس از چند مرحله داوری ۱۴۳ شهر در ۹ حوزه موضوعی موسیقی، ادبیات، صنایع دستی و سنتی، هنر‌های تجسمی، هنر‌های نمایشی، مد و لباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته بندی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

بر مبنای تصمیم شورای سیاستگذاری، شبکه شهر‌های خلاق به مجموعه پنج شهر یا بیشتر که در یک حوزه موضوعی بیشترین امتیاز را مطابق نظر داوران کسب کرده اند، اتلاق می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار