نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:
تابناک-به مناسبت هفته کار و کارگر، عباس اکبری مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان، دکتر مریم امیری مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان، ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی از تشکل‌های کارگری با حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند.
کد خبر: ۹۵۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 27 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در این دیدار گفت: استان هرمزگان یکی از استان‌های پرظرفیت در کشور محسوب می‌شود اما آمار فقر و بیکاری در این استان بالاست.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده افزود: هرمزگان به دلیل مهاجرپذیر بودن و ورود افراد ضعیف از دیگر استان‌ها به این استان باعث شده‌است که این آمار بالاتر برود هر چند که مردم استان نیز وضعیت مناسبی ندارند اما بخشی از فقر استان وارداتی است. 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده عنوان‌کرد: اشتغال و فقر رابطه تنگاتنگی با هم دارند و هر چه آمار اشتغال بالا برود قطعا آمار فقر پایین خواهد آمد. 

وی اضافه‌کرد: آمارهایی که در رابطه با فقر در استان وجود دارد اصلا قابل قبول نیست چرا که هرمزگان ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به برخی استان‌ها در زمینه ایجاد اشتغال دارد. 

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه قریب به 200کارگاه در استان در حالت تعطیل یا نیمه تعطیل قرار دارند اظهارداشت: بعضی افراد امکاناتی را برای راه‌اندازی کارگاهی از جمله زمین و تسهیلات دریافت کرده‌اند اما اکنون کارگاه آنها فعال نیست که باید در ابتدا موانع تولید آنها را رفع کرد و اگر کارگاه رها شده‌است آنها را خلع ید و به افراد دیگری که مشتاق هستند واگذار نمایند تا فعال شوند. 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده ادامه‌داد: باید تلاش شود از هر طریقی چرخ‌های اقتصادی استان به حرکت درآید تا برای افراد بیکار شغل ایجاد شده و فقر استان از بین برود. 

وی خاطرنشان‌کرد: مسوولیت ما در استان مضاعف است و با مدیریت اشتغال باید تلاش شود هر ساله با ایجاد اشتغال مناسب، میزان بیکاری و فقر استان را کاهش دهیم و این امر نیازمند یک عزم همگانی است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهارکرد: توجه و توسعه بنگاه‌های خرد و کوچک در استان می‌تواند در ایجاد اشتغال و کاهش فقر تاثیرگذار باشد و اشتغال‌هایی که ایجاد می‌شود متناسب با شرایط استان باشد. 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده افزود: یکی از زمینه‌هایی که می‌توان برای اشتغال به آن توجه کرد، بحث معادن در استان است که تاکنون مغفول مانده‌است و می‌تواند به ایجاد اشتغال هر منطقه کمک نماید. 

وی با بیان اینکه باید فرهنگ و نوع نگاه به کار در استان تغییر کند، گفت: نوع نگاه و فرهنگی که در استان به موضوع کار وجود دارد مناسب نیست و باید این فرهنگ تغییر نماید چرا که این موضوع خطر بزرگی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان جویای کار استان است و نوع نگرش جوانان به کار را باید تغییر دهیم وگرنه با چالش بزرگی مواجه خواهیم شد. 

امام جمعه بندرعباس به رونق مشاغل خانگی اشاره و خاطرنشان‌کرد: باید به مشاغل خرد و خانگی توجه بیشتری صورت پذیرد و این مشاغل فعال‌تر از گذشته شوند چرا که با رونق این مشاغل، می‌توانند بیش از صنایع ایجاد اشتغال نمایند. همچنین مشاغلی مانند معادن، کشاورزی، صنایع دستی و دریایی ظرفیت‌های خوبی در استان هرمزگان دارند. 

وی در پایان با تقدیر از مردم استان به خاطر مشارکت در قرارگاه مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان عنوان‌کرد: به دلیل شرایط بیماری کرونا بسیاری از مشاغل خرد تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و کسب و کار آنها آسیب دید و باید توجه بسیتری به آنها شود. 

در ادامه مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی خدمت کردن به جامعه کارگری کشور است چرا که کارگران نیروی مولد جامعه و اقتصاد کشور هستند. 

عباس اکبری خاطرنشان‌کرد: اگر در جامعه کارگران نباشند تولید کشور از کار افتاده و اقتصاد شکوفا نمی‌شود و اقتصاد کشور بر پایه تولید و اشتغال است که چرخه مولد و موتور محرک تولید نیز توسط کارگران حرکت می‌کند. 

اکبری ادامه‌داد: در همه ابعاد جامعه اگر کارگران حضور نداشته‌باشند تولیدی انجام نمی‌شود و هیچ نهاد و کارخانه تولیدی نیز وجود خواهد داشت. 

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان عنوان‌کرد: چرخ تولید بر دوش کارگران قرار دارد که در هر شرایطی کار کرده و زحمت می‌کشند تا کشور و اقتصاد کشور به ثبات برسد. 

وی اضافه‌کرد: در سازمان تامین اجتماعی، کارگران یکی از شرکای اصلی سازمان هستند و سازمان متعهد است که خدمات خود را به جامعه کارگری ارائه نماید. 

این مسوول گفت: ما در سازمان تامین اجتماعی امانت‌دار کارگران هستیم و در کنار جامعه کارگری و کارفرمایی قرار داریم تا بتوانیم بهترین خدمات را در اختیار آنها قرار دهیم. 

اکبری اظهارکرد: سازمان تامین اجتماعی خانه امید کارگران است به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی در کنار کارگران قرار دارد تا بتواند بهترین خدمات را هم در زمان اشتغال و هم در زمان بازنشستگی به آنها ارائه نماید. 

وی خاطرنشان‌کرد: سازمان تامین اجتماعی در کنار دیگر سازمان‌ها در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه کارگری قرار دارد و در حال حاضر زنجیره خوبی برای خدمت‌رسانی به این جامعه در استان هرمزگان شکل گرفته‌است. 

اکبری در پایان عنوان‌کرد: کارگران صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند و پایه اصلی این سازمان خدمت‌رسانی مطلوب به قشر عظیم کارگری کشور است. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان نیز در این دیدار گفت: تامین اجتماعی تنها نهادی است که هم تامین خدمت می کند و هم خرید خدمت را انجام می دهد.

دکتر مریم امیری به اهم اقدامات انجام شده توسط مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان در سال گذشته اشاره و عنوان‌کرد: اجرای طرح نسخه الکترونیک و ایجاد پرونده سلامت الکترونیک بیمه شدگان، برنامه های اولویت دار سطح بندی خدمات و تامین تجهیزات پزشکی، تعمیرات اساسی و بهسازی فضای فیزیکی مراکز درمانی ملکی سازمان، برنامه های عملیاتی با اعتباری بالغ بر 285میلیارد ریال و صرف اعتباری بالغ بر چهار هزار و 790میلیارد ریال از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در سال 1399 توسط این نهاد می‌باشد. 

امیری با اشاره به اینکه در استان درمانگاه‌های ملکی در همه شهرستان‌ها وجود ندارد خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر مصوبه احداث 5 درمانگاه در شهرستان های حاجی آباد، پارسیان، بستک، بندرخمیر و جزیر کیش را اخذ کرده‌ایم تا بتوانیم این کمبود را جبران نماییم. 

وی به تعداد مراجعه انجام شده به مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی این سازمان در استان اشاره کرد و اظهارداشت: در سال گذشته یک میلیون و 57هزار و 251مراجعه به مراکز انجام شد که از این تعداد، 467هزار و 213مراجعه به مراکز کلینیکی و 590هزار و 38مراجعه نیز به مراکز پاراکلینیکی انجام شده‌است. 

امیری ادامه‌داد: بیمارستان خلیج‌فارس یکی از مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان محسوب می‌شود که با 240تخت فعال در خدمت جامعه کارگری و بیمه‌شدگان سازمان و سایر اقشار می‌باشد که در سال گذشته 17هزار و 150بستری در آن انجام شده‌است. همچنین در سال گذشته پنج هزار و 273زایمان در این بیمارستان انجام شد که 2هزار و 881زایمان طبیعی و 2هزار و 392زایمان سزارین بوده‌است. 

مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان به آمار بستری مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان خلیج فارس اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون، چهار هزار و 484نفر مشکوک و مبتلای قطعی در بیمارستان خلیج‌فارس خدمات دریافت کرده‌اند که از این تعداد هزار و 344نفر بستری و سه هزار و 140نفر نیز به صورت سرپایی این خدمات را دریافت کرده‌اند. 

امیری در پایان اظهارداشت: تمام تلاش همکاران ما در مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان در مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی این است که بهترین خدمات را به مراجعه‌کنندگان به ویژه کارگران که قشر زحمتکش جامعه و شرکای ما در سازمان هستند ارائه نماییم.

انتهای پیام /ٱ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار