سخنگوی ستاد نوروزی کیش از اشغال ۹۸ درصدی ظرفیت هتل‌های کیش در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 05 April 2021

 

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومي منطقه آزاد كيش، علوی افزود: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال، نزدیک به ۱۰۰ هزار گردشگر وارد جزیره کیش شد و از این تعداد ۹۱ هزار و ۷۷۷ نفر آن‌ها از مسیر‌ هوایی وارد جزیره شدند.

وي گفت: ۷ هزار و ۱۷۵ نفر از مسیر دریایی به وسیله اتوبوس‌های دریایی و بدون خودرو به جزیره آمدند و بر این اساس، با کاهش ورود مسافر به جزیره کیش، ظرفیت تحمل و تاب آوری جزیره رعایت شد و بيشتر تاسیسات گردشگری جزیره با همان ۵۰ یا ۶۰ درصد ظرفیتی که براساس وضعیت رنگ بندی مناطق به آنها ابلاغ شده بود، خدمات رساني كردند.

علوي با اشاره به درصد اشغال تخت‌های هتلها اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی در تعطیلات نوروز امسال به طور میانگین به ۷۳ درصد رسید و در یک یا دو روز، ضریب اشغال هتل‌ها به ۹۸ درصد نیز رسید.

سخنگوی ستاد نوروزی کیش ، گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گردشگران نيز در واحدهاي مسكوني و يا منازل وابستگان در جزيره اقامت كردند.

علوي افزود: در مجموع ۳۶ درصد از گردشگرانی که وارد جزیره شدند، از رستوران ها، خدمات و موزیک زنده استفاده کردند و حدود ۷.۶ درصد آن‌ها از کلوپ‌های تفریحات دریایی ، جنگ‌های شبانه ۷.۴ درصد، کشتی‌های تفریحی ۵.۹ درصد استفاده كردند.

وي با اشاره به اينكه در نوروز کیش در وضعیت زرد كرونايي قرار داشت گفت: در بحث کنترل بهداشتی، تیم‌های نظارتی چند برابر شد و بر بحث نظارت متمرکز بودیم و همین باعث شد امسال تقریباً شرایط خوبی را پشت سر بگذاریم و بدون مساله یا بحران خاص، با طراوت و سلامت از تعطیلات عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار