مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: این جزیره تابستان امسال میزبان مسابقه غواصان ارتش‌های جهان است.
کد خبر: ۹۵۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲ 04 April 2021

 

به گزارش تابناک جزیره به نقل از ایرنا، عزیزالله فرضی پور روز یکشنبه اظهار داشت: این موسسه در سال جاری میزبانی مسابقه ملی و بین المللی رشته‌های ورزشی کم برخورد را برنامه ریزی کرده تا با توجه شرایط کرونایی خطری متوجه ورزشکاران، کیشوندان و ساکنان جزیره نشود.

وی افزود: میزبانی از مسابقات غواصی ارتش‌های جهان در تابستان، مسابقه انتخابی المپیک ناشنوایان ۳۲ کشور در ۲ رشته فوتبال و بسکتبال در خرداد و مسابقه تیم‌های فوتبال پنج نفره ایران و روسیه در خرداد از جمله برنامه‌های بین المللی تدارک دیده شده در این جزیره است.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش یادآور شد: از جمله برنامه های تدارک دیده شده این موسسه برای سال جاری در سطح ملی نیز شامل میزبانی از اردوی تیم ملی فوتبال در اردیبهشت ماه، اردوی تیم ملی نجات غریق در آبان ماه، اجرای مسابقه چهار جانبه اسکواش همزمان با افتتاحیه سالن اسکواش جزیره است.

فرضی پور با بیان اینکه در صورت بهبود شرایط کرونایی برنامه‌های متعدد دیگری از سوی این موسسه برای میزبانی تیم‌های ملی و مسابقه بین المللی تدارک دیده می‌شود تا همانند سال‌های گذشته بتوانیم سهم خود را در حمایت از ورزش کشور ایفا کنیم.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار