مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: برای تعطیلات سال جدید نیازمند ذخیره خونی یک هفته ای هستیم.
کد خبر: ۹۴۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 14 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،پژمان صالحی فر  اظهار کرد: هرساله در ایام پایانی سال با توجه به کاهش اهدای خون و افزایش عمل‌های جراحی نیاز به فراورده‌های خونی از جمله پلاکت در استان کرمانشاه افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: با شیوع کرونا به دلیل نگرانی از ابتلاء به این بیماری اهدا خون در استان کرمانشاه کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: ذخیره خونی استان کرمانشاه در حال حاضر تنها برای چهار روز کافی است و این در حالی است که با توجه به تعطیلات نوروزی ذخیره خونی استان باید برای یک هفته کافی باشد.

صالحی فر خاطر نشان کرد: ۲۶۰ بیمار تالاسمی در استان هستند که هر روز نیاز به خون دارند و این مسئله برای بیماران سرطانی نیازمند پلاکت که از خون تأمین می‌شود و گروه‌های خونی منفی و خاص نیز وجود دارد.

وی با اشاره به ساعت فعالیت مراکز اهدا خون بیان کرد: مراکز اهدا خون تا ۲۹ اسفند از ساعت هشت صبح تا ۱۹ بعد از ظهر بجز روزهای تعطیل فعالیت می‌کنند و تیم سیار تقریباً هر هفته با یک برنامه ریزی از قبل اعلام شده به یک شهرستان رفته و کار اهدای خون را انجام می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: همچنین از روز اول فروردین سال ۱۴۰۰ مراکز اهدا خون آماده پذیرش افراد برای اهدا خون هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار