غلامرضا مرتضوی در گفتگو با تابناک:
فرماندارسنقروکلیایی گفت: کاهش سن اعتیاد و تنو‌ع مواد مخدر در دنیای امروز زنگ خطری برای جوانان محسوب می‌شود و اهتمام ویژه از سوی والدین را می طلبد.
کد خبر: ۹۴۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 10 March 2021

غلامرضا مرتضوی در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه  اظهار کرد:امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که در همه جانبه از سوی قدرت های استکباری مورد تاخت و تاز و تهاجم قرار گرفته ایم از دین، فرهنگ وآیین گرفته تا سلامت و بهداشت که با وجود انواع و اقسام جنگ افزار ها، مواد مخدر و روانگردان ها و دیگر مشکلاتی که ملت هارا درگیر خود کرده است.

وی افزود: با توجه به شرایط مواد مخدر در دنیا ما هم متاثر از مباحث جهانی، منطقه ای و موقعیت داخلی هستیم که با بهره گیری از شبکه های مجازی، ماهواره ای و سایبری در گسترش و ترویج باور ها و نگرش های غلط با هدف فریب فرهنگی و جذب مشتری متاسفانه باعث افزایش اسقبال عمومی بین نوجوانان و جوان شده ایم.

وی در ادمه تصریح کرد: کاهش سن مصرف مواد مخدر از نگرانی ها و دغدغه های اصلی دولت هاست که با تمرکز باند های مافیایی و قدرت های استکباری بر روی خانواده، مدارس، دانشگاه ها و کارکنان محیط های کاری در جهت زمین گیر شدن آنها به اهداف خود که آسیب جدی به جامعه بشری است، برسند.

وی همچنین با بیان اینکه خانواده نقش اساسی در تربیت و پیشگیری از ابتلا به آسیب های اجتماعی فرزندان دارد افزود: خانواده ها نسبت به تربیت فرزندان خود مسئولیت پذیر باشند و در جهت آموزش به فرزندان اهتمام ویژه ای داشته باشند، در این راستا با فرهنگ سازی به صورت محله محورو خانواده محور می توان تاثیر گذار بود.

مرتضوی نیروی انتظامی را در خط مقدم مبارزه با عاملین اعتیاد دانست و بیان کرد: نیروی انتظامی بیش از ۴ هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده و تلاش نیروی انتظامی در این راستا مهم و قابل تقدیر است.

وی در همچنین در ادامه افزود: برنامه های خوبی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در سنقروکلیایی صورت گرفته اما فقدان مرکز ماده 15 با توجه به نیاز شهرستان کمی کار را سخت کرده که با پیگیری های صورت گرفته این مرکز در جهت درمان افراد مبتلا به بیماری اعتیاد ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار