مدیر یک باشگاه فوتبال در کیش:
یک مدیر زن باشگاه فوتبال در کیش معتقد است که نمی توان فوتبال را منحصر به مردان دانست بلکه زنان هم می توانند در این ورزش موفقیت کسب کنند و نقش آفرینی داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 09 March 2021

 

مریم صارمی  از انگیزه های خود برای راه اندازی مدرسه و باشگاه فوتبال در کیش گفت و مشکلاتی که در این مسیر با آن روبه رو بوده است.

چه شد که به سراغ تاسیس یک مدرسه فوتبال در جزیره رفتید؟ شاید برای یک زن انتخاب غیرمتعارفی باشد؟

من ۲۳ سال است که ساکن جزیره هستم و درگذشته مربی ورزش مدرسه پسرانه بوده ام. به تجربه دریافته‌ام پسرها به ورزش فوتبال علاقه بسیاری دارند ولی از طرفی برای یادگیری بیشتر این ورزش در جزیره با کمبودهایی مواجه بودند؛ چرا که متاسفانه در آن مقطع کلاس فوتبال در جزیره به صورت مداوم وجود نداشت و تنها محدود به دو ماه از سال بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم مدرسه فوتبال را راه اندازی کنم. کار خودم را از سال ۹۱ با ۱۵ نفر از بچه ها آغاز کردم، که این تعداد در سال ۹۲ به ۴۰ نفر نیز رسید. در ادامه من توانستم در سال ۹۳ باشگاه خود را به صورت رسمی در جزیره به ثبت برسانم.

باشگاه شما درچه رده های سنی فعالیت دارد؟

در حال حاضر در دو رده نوجوان و بزرگسال. در رده سنی پایین تر به علت سفر خانواده ها وعدم حضور پیوسته آنها بچه ها پس از مدتی از این ورزش دلزده می شدند.

در این حوزه عمده ترین مشکل شما چیست؟

متاسفانه در جزیره توجه چندانی به فوتبال نمی شود. بزرگترین مشکل ما در جزیره کیش نداشتن زمین برای بازی و تمرین است. از روزی که ما فعالیت خود را آغاز کرده ایم با وجود افزایش تعداد علاقمندان و مدارس فوتبال، تنها دو زمین به این ورزش در جزیره اختصاص داده شده است. به نظرمن برای رفع این کمبود باید سازمان منطقه آزاد و شرکت سرمایه گذاری ورود و آین معضل را برطرف کنند. البته در این خصوص وعده هایی هم داده شده است اما متاسفانه تاکنون محقق نشده است. در حال حاضر۸ تیم حاضر در جزیره برای گرفتن یک زمین باید دو ماه منتظر بمانند و تعداد جلسات تمرینی هم بسیار محدود است. باید تاکید کنم اگر مسئولان از نزدیک، بازی و شور و شوق بچه ها را ببینند، مطمئن هستم امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار خواهند داد.

چه افتخاراتی با باشگاه خود کسب کردید ؟

تیم بزرگسال ما یک بار در سال ۹۳ توانست به مقام قهرمانی جزیره دست پیدا کند و نماینده جزیره در لیگ دسته سه کشور شود و با نمایندگان سایر استانها رقابت کند. همچنین در سال های ۹۴ و ۹۵ هم توانستیم در مسابقات ۴ جانبه ای که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزارشد، به مقام اول دست پیدا کنیم. در سال ۹۷ هم در لیگ جوانان جزیره قهرمان شدیم و در سال ۹۸ به عنوان نماینده کیش در مسابقات کشوری که به میزبانی بوشهر برگزار شد، شرکت کردیم.

شما به عنوان یک زن در این مسیر با چه مشکلاتی روبه رو بوده اید؟

البته واقعا درست نیست که فوتبال را تنها برای مردان تعریف کنیم. اکنون زنان بسیاری به فوتبال علاقه دارند و موفق هم بوده اند. موانع موجود هم نمی تواند سد راه زنان شود. شاید مشکلات اداری موجود در طی مسیر خسته کننده باشد ولی از نظر قانونی منعی برای فعالیت آنها وجود ندارد. هر چند که در ابتدا، پذیرش فعالیت یک زن در این زمینه برای مسئولین کمی سخت بود و به همین دلیل مسیر نسبتا دشوارتری نسبت به مردان پیش رو داشتم، اما با آنها ساختم. اتفاقا به نظرم زنان می توانند در این زمینه موفق باشند چون هم دقت بیشتری دارند و هم قانونمندترند.

آیا برای فوتبال بانوان در جزیره نیز فعالیتی داشته اید؟

من تا چندی پیش رئیس کمیته فوتبال وفوتسال بانوان بودم. در حوزه فوتبال زنان جزیره نیز ما با خلاهای زیادی مواجه هستیم. با این وجود عملکرد خوبی از آنها شاهد بوده ایم. مثلا برخی از بچه های ما مانند فاطمه سادات کلانتریان در فوتسال زیر سال۱۸ توانسته اند به تیم ملی راه پیدا کنند.

با این حال ما همچنان امیدوار هستیم مسئولان به این حوزه توجه بیشتری نشان دهند و ما را مورد حمایت قرار دهند تا بتوانیم برای فوتبال جزیره افتخارآفرینی کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار