نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس سبب تقویت روحیه ایثار در دانش‌آموزان می‌شود گفت: همدلی و مشارکت مردم در عبور از مشکلات سبب ناامیدی دشمنان شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 06 March 2021

 

 

 آیت الله محمد رضا ناصری در مراسم جشن نیکوکاری اظهار داشت: انسان‌ها دارای سه نوع حیات نباتی، حیوانی و انسانی است متاسفانه تعداد زیادی از انسان‌ها با لذت‌های دنیایی، ثروت اندوزی و لذت‌های مادی درگیر شدند و حیاتی حیوانی را در پیش گرفتند اما حیات انسانی است که با روحیه معنوی و انسانی بشر سازگار است.

وی گفت: حیات انسانی انسان با تکامل انسان و حرکت او در مسیر تعالی بشر ایجاد می‌شود، وقتی انسان به هدف خلقت پی می‌برد و در مسیر پیشرفت و تکامل قرار گرفته و وارد بعد حیات انسانی خود شده که در آخرت او اثر ماندگاری دارد.

ناصری ادامه داد: اصل ارزش انسان مربوط به حیات انسانی او است و از داشته‌های خود نظیر علم، ثروت و عقل در راستای رشد دیگر انسان‌ها می‌تواند استفاده می‌کند و حیات انسانی خود را هم تکامل بخشد.

وی تصریح کرد: اشخاصی که از مال خود به فقرا و ایتام کمک می‌کنند یا صدقه می‌دهند و در راه خیر قدم بر می‌دارند، لذت حیات انسانی خود را به خوبی احساس می‌کنند.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در رسیدگی به ایتام و نیازمندان به دین و مذهب آنها کاری نداشت چون همه انسان‌ها را بندگان خدا می‌دانست و نسبت به آنها عشق می‌ورزید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار