با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد؛
آیین تکریم غلامحسین مظفری، مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش و معارفه جعفر آهنگران، سرپرست جدید این سازمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 02 March 2021

 

به گزارش پایگاه خبری تابناک در جزیره  به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم پاسداشت خدمات غلامحسین مظفری و معارفه جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و جمعی از معاونان و مدیران دبیرخانه و همکاران سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن، مسئولان ادارات و نهادها، مسئولان نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور دراین مراسم با اشاره به نقش موثر مناطق آزاد دررونق اقتصادی کشور گفت: ۲۵۰ طرح عمرانی باسرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی تا پایان دولت درمناطق آزادکشورمان به بهره برداری خواهد رسید که نشان دهنده اجرای موفق سیاست های کلان کشور برای توسعه و پیشرفت در حوزه های تاثیر گذار است.

مشاوررییس جمهورافزود: این حجم سرمایه گذاری درحوزه های مختلف نشان می دهد که فعالان اقتصادی می توانند در آینده اقتصادی کشور تحولات بزرگی ایجادکنند.

بانک با تقدیراز عملکرد خوب غلامحسین مظفری در منطقه آزاد کیش، ابراز امیدواری کرد با حضور جعفر آهنگران از مدیران مجرب و توانمند دبیرخانه در کنار سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و ساکنان فهیم و همراه جزیره کیش شاهد توسعه روزافزون این منطقه آزاد تجاری-صنعتی کشور باشیم.

جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه نظم در ارائه خدمات گردشگری، انظباط اداری، شفافیت، رونق فعالیت های فرهنگی واجتماعی و تکریم فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و ساکنان جزیره کیش، و لزوم توجه به مزایای سامانه پنجره واحد خدمات مناطق آزاد را از محورهای مهم فعالیت خود در منطقه آزاد کیش برشمرد و تاکید کرد: امروزه مناطق آزاد کشورنمونه موفقی از تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند. برای ما نیز در راستای رونق بیشتر این مناطق به سرانجام رساندن طرح های عمرانی کیش تا پایان دولت دوازدهم ماموریتی است که به جدیت برای آن تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: توسعه فرودگاه کیش، تکمیل زیر ساخت های ضروری در بخش تامین آب و برق، امکانات بندری، ترافیک شهری، و توجه به ارتقاء سطح امکانات و تجهیزات در مراکز درمانی از جمله طر ح هایی است که باید با همراهی همکاران و ساکنان خونگرم کیش و تعامل خوب بخش خصوصی در این جزیره زیبا اجرایی شود.

جعفرآهنگران با تاکید بر نقش مهم بخش خصوصی و سرمایه گذاران در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه کیش تصریح کرد: همیشه پذیرای همکاران و هموطنان خوب به ویژه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی خواهم بود و در هیچ شرایطی از ارائه خدمت به سازندگان کیش و فعالان عرصه رونق و آبادانی این جزیره کوتاهی نخواهیم کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به سوابق بیش از سه دهه فعالیت خود در حیطه مناطق آزاد کشور گفت: خوشحالم که با خدمت در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور خود را در روند توسعه کیش سهیم می دانم و به این مهم مباهات می کنم.

وی با تجلیل از عملکرد برخی مدیران مردمی سازمان منطقه آزاد کیش در سال های گذشته از زحمات غلامحسین مظفری برای رونق و توسعه پایدار کیش تقدیر کرد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش نیز در تشریح خدمات ارائه شده در دوره مدیریت خود با تاکید بر پاکدستی، شفافیت، تکریم مردم، تعامل خوب با بخش خصوصی و مردم داری گفت : این اصول محورکار ما بود که تلاش کردیم با تدوین یک برنامه ۳ ساله هدفمند محقق شود.

مظفری افزود: بیش از ۷۵ جلسه کارشناسی در بدنه سازمان با مطالعه اسناد بالا دستی برگزار و به همت همکاران پرتلاش در مدت ۳ ماه برنامه تنظیم شد تا مطابق آن عمل کنیم، برنامه ای که مورد استقبال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بود و سرلوحه کار ما قرار گرفت.

وی مسئولیت در نظام اسلامی و فرصت خدمت به مردم را موهبتی بزرگ برشمرد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

مظفری با ابراز خرسندی ازتعامل خوب سازمان با بخش خصوصی و مردم تصریح کرد: امروز سازمان منطقه آزاد کیش که دربدو فعالیت مامشکلات عمده مالی داشت به نقطه ای رسیده که با استفاده از روش های نوین ایجاد درآمد پایدار، تا حداقل ۵ سال آینده در هزینه های جاری و تامین مالی طرح ها با مشکل مواجه نخواهد بود.

وی از همه همکاران سازمان منطقه آزاد کیش و فعالان اقتصادی خواست تا با همدلی و تعامل زمینه پذیرایی شایسته از گردشگران نوروزی را فراهم کنند.

مظفری توسعه گردشگری حلال به عنوان یکی از محور های اصلی و مد نظر منطقه آزاد کیش را نیز از دیگر دستاوردها در این دوران مدیریتی برشمرد و اظهار داشت: در آغاز کار خود پایانه فرودگاه جزیره کیش را با ۴۴ درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و اکنون با بیش از ۹۰ درصد تکمیل شده است.

همچنین یاسین مطهری زاده رییس دادگستری کیش با اشاره به شرایط خاص اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا در سطح کشور گفت: با هم افزایی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و حمایت های بی دریغ سازمان منطقه آزاد کیش، اقدامات موثر و ارزشمندی برای توسعه و رونق اقتصادی این منطقه انجام شده است.

رییس دادگستری کیش رونق اقتصادی این منطقه آزاد را تحت تاثیر توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: با مدیریت مدبرانه سازمان منطقه آزاد کیش در این منطقه رونق اقتصادی و رشد صنعت گردشگری تحقق یافته است.

وی با تاکید بر این که غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تصمیم گیری های اصولی نقش مهمی در توسعه همه جانبه این منطقه داشت افزود: در دوران تحول قضایی جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد همواره از نظر معنوی و مادی از این مجموعه حمایت کردند.

ناصر آخوندی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به کمبود نقدینگی و مشکلات مالی سازمان منطقه آزاد کیش در بدو خدمت دکتر مظفری گفت: با تدوین برنامه ۳ ساله و اجرای کامل آن سازمان منطقه آزاد کیش توانست در برنامه های راهبردی و هدف گذاری های خود موفق باشد.

وی به تعیین تکلیف ویا فعال سازی بیش از ۱۵۰ طرح نیمه تمام در دو سال گذشته در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: با احیای مجدد این طرح های رهاشده که برخی از آنها نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد، هزاران میلیارد ریال سرمایه معوق به چرخه اقتصادی جزیره کیش بازگشت.

ناصرآخوندی تامین منابع مالی و تحقق درآمدهای پایدار از طریق تغییر سیاست گذاری ها با هدف اجتناب از خام فروشی زمین و مشارکت در طرح های اقتصادی را یکی از اقدامات ارزشمند مظفری عنوان کرد و گفت: تا پایان دی امسال ارزش افزوده حاصل از مشارکت سازمان در طرح های سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی از نقدینگی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت : سود حاصل از سپرده گذاری این مبلغ هزینه های جاری سازمان را تامین می کند و این حجم از منابع مالی حاصل مدیریت هوشمندانه دکتر مظفری در ایجاد درآمد پایدار برای منطقه است.

وی با بیان اینکه آزاد سازی سواحل و درآمدزایی از طریق اجاره محل های خدمات گردشگری به بهره برداران را یکی دیگر از راهکارهای مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد درآمدپایدار عنوان کرد و گفت: جزیره کیش نخستین منطقه آزاد کشور بود که از طریق اتصال به بازار سرمایه، روش های نوین تامین منابع مالی مانند اوراق صکوک، اوراق خرید دین، صندوق های زمین و مسکن که مجوزهای قانونی آن نیز کسب شده است توانست با تامین منابع مالی خود، و جلب اطمینان سرمایه گذاران آنان را به فعالیت گسترده در کیش ترغیب کند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش بازنگری و اصلاح شیوه عقد قرار دادها در جهت حفظ منافع سازمان، ساماندهی شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و شفاف سازی سود و درآمدها با تشکیل کمیته های حسابرسی در این شرکت ها و تعیین تکلیف بدهی های معوق مالیاتی و بیمه ای، را بخشی از موفقیت های تیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت : به مدد درایت غلامحسین مظفری و ایجاد فضای فعالیت دور از استرس و پویا برای همکاران و مدیران سازمان، برخی شرکت های زیان ده به سودآوری رسیدند. سود عملکردی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز که از شرکت های تابعه سازمان است و در سال ۹۷ حدود ۲۲ میلیارد تومان بود در ۱۱ ماه امسال به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که این دستاورد بزرگ و قابل تقدیری است.

وی به تعیین تکلیف بخش عمده ای از بدهی های مالیاتی سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت : بدهی های مالیاتی که از سال ۹۳ معوق شده بود تا سال ۹۷ تسویه شده است. همچنین بیش از ۵۰ درصد از مطالبات معوق سازمان نیز وصول شده است.

به گفته ناصر آخوندی ساماندهی پرونده های حل نشده حقوقی سازمان با برخی شرکت ها و افراد یکی دیگر از خدمات غلامحسین مظفری است.

وی افزود: به دستور دکتر مظفری شورای حقوقی تشکیل شد و با برگزاری جلسات هفتگی و اولویت بندی پرونده ها بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزا میلیارد تومان منابع مالی تعیین تکلیف شده است.

مطهری زاده با اشاره به حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش در جهت تسهیل ارائه خدمات به ساکنان کیش با بهره برداری از ساختمان جدید مجموعه قضایی این منطقه، مظفری را مدیری مردمی و متعهد خواند و اظهار داشت: نقش موثر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در شورای تامین ضمن حمایت از حقوق سرمایه گذاران؛ هم افزایی خوبی میان دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه ایجاد کرد.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش نیز در این مراسم با بیان اینکه جزیره کیش با دارا بودن مواهب طبیعی الهی، امکانات اقامتی و رفاهی مناسب، حضور مردمی مومن و آگاه و برگزاری شایسته آیین های ملی و مذهبی از جایگاه و موقعیت مطلوبی در کشور برخوردار است به ورود مستمر گردشگران به این منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: محور اصلی فعالیت های منطقه آزاد کیش توسعه و رونق صنعت گردشگری است و این جزیره سالانه میزبان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه بعد از هر دوره مدیریتی، نتایج تلاش و عملکرد شایسته از مدیران به جا خواهد ماند گفت: دکتر مظفری مدیری لایق، مردمی، مومن و انقلابی است که انگیزه بالا، روحیه پیگیرو عشق به خدمت در منش و عملکرد او مشهود بود.

شیخ یعقوب شمس افزود: بومیان و ساکنان کیش مدیون خدمات دکتر مظفری هستند و دعای خیرشان بدرقه راه او خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار