یوسف حاصلی در گفتگو با تابناک
رئیس اداره صمت شهرستان اسلام آباد غرب از آغاز نظارت بر بازار شب عید خبر داد و گفت: فروش اجباری برخی اقلام به همراه روغن یکی از دلایل گرانی این کالاست.
کد خبر: ۹۴۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 28 February 2021

یوسف حاصلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: جهت نظارت بر بازار شب عید گشت‌های مشترک خود را با تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، بهداشت و درمان، نیروی انتظام و اتحادیه های مختلف فعال کردیم که قبل از این موضوع نیز در تنظیم بازار، مصوب کردیم که گشت ها انجام شوند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی ها علاوه بر گشت هایی که به صورت روزمره داریم، دو روز در هفته نیز از این سازمان ها استفاده می کنیم که بتوانیم در قالب گشت مشترک نظارت بیشتری بر بازار و خصوصاً فروشگاه های بزرگ داشته باشیم.

رئیس اداره صمت اسلام آباد غرب تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی جامعه فرهنگ اشتباه مصرف است وگرنه اقلامی که به شهرستان جهت نیاز بازار وارد می شود کافیست اما به علت فرهنگ و روش مصرف ناصحیح این اقلام به شیوه درستی میان مصرف کنندگان توزیع نمی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اخیراً همانند کل کشور در سطح شهرستان کمبود روغن جامد و همچنین روغن مایع را داشتیم که یکی از دلایل این کمبود فروش اجباری است که توزیع کننده اصلی هنگام فروش روغن به خریداران که همان مغازه‌داران هستند برخی اقلام دیگر را به صورت اجباری به وی تحمیل می کند، همین موضوع باعث می شود مغازه داران رغبت چندانی به خرید روغن نداشته باشند و در نتیجه با کمبود این کالا در بازار مواجه شویم.

حاصلی تاکید کرد: این موضوع را باید در سطح کشور مورد بررسی قرار داد و با فروش اجباری مقابله کرد، در ماه گذشته ۱۲۸ پرونده تخلف داشتیم که حداقل ۲۰ مورد از آنها گران فروشی بود و یکی از مشکلات این حوزه را می توان نبود احکام بازدارنده قوی دانست که سبب ارتکاب مجدد به جرم و تخلف می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار