مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: در نوسازی و ساماندهی بافت فرسوده در قم از برنامه شش‌ ساله به دلیل مشکلات اعتباری عقب‌تر هستیم و باید همگرایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ساز پیشبرد برنامه شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 21 February 2021

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی در مورد اهمیت توجه به بافت فرسوده در مقابله با بحران اظهار داشت: بافت‌های فرسوده در مقابله با زلزله و حوادث دارای استحکام نیستند و با هر حادثه‌ای خسارت‌های سنگینی را به شهر و شهروندان تحمیل می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: این بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف قم وجود دارد و دارای آسیب‌پذیری بیشتری در حوادث به‌ ویژه زلزله است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در شهر پیرامون بافت فرسوده انجام شد ولی درمجموع در نوسازی و ساماندهی بافت فرسوده در قم از برنامه شش ‌ساله به دلیل مشکلات اعتباری عقب‌تر هستیم و باید همگرایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ساز پیشبرد برنامه شود.

اروجی بیان کرد: مشارکت مردم سهم مهمی در اجرای طرح‌های نوسازی دارد و انتظار می‌رود راه و شهرسازی نیز در این ‌باره برنامه‌های خود را تحقق بخشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط خوبی در ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه مدیریت شهری قم به نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد و در صدور پروانه ‌و تجمیع سازی همکاری بسیار خوبی با صاحبان بافت‌های فرسوده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در مورد کنترل سیل نیز گفت: در این ‌باره اقدامات متفاوتی انجام ‌شده است، همه ‌ساله در قم سیلاب‌هایی از نقاط مختلف به ویژه از سمت پردیسان و سمت جاده اراک و دیگری بوستان جوان و داریم که اقدامات متفاوتی در هر حوزه انجام ‌شده است.

وی افزود: در مورد جلوگیری از سیلاب از سمت پردیسان کارهای خوبی صورت گرفته است و در سال 98 یکی از علت‌های مهمی که سیل در پردیسان اتفاق نیفتاد موضوع جمع‌آوری آب‌ها در پشت‌بندهای بالادست پردیسان بود.

اروجی عنوان کرد: شرایط قم از لحاظ جغرافیایی در معرض خطر سیلاب قرار دارد و در این‌ باره آمادگی دستگاه‌های اجرایی و اقدامات راهبردی توسط شهرداری، راهداری، دهیاران و بخشداران می‌تواند اثربخش باشد.

وی همچنین شیوع کرونا را همچنان یکی از بحران‌های مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر چه قم جزو استان‌هایی است که به وضعیت آبی دست‌ یافته است اما همچنان در شرایط شکننده‌ای قرار داریم و اگر همراهی مردم در اجرای طرح‌های مختلف نباشد با شکست روبه‌رو می‌شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم بیان کرد: از اول تا 15 آذرماه امسال محدودیت‌های شدیدی برقرار بود و شاهد همکاری تمام مردم و کسبه و بازاریان و صنعت بودیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت آبی در قم نشان می‌دهد که مردم در جهت رعایت پروتکل‌ها همراهی خوبی داشته‌اند، ضمن اینکه تعامل بسیار گسترده‌ای از سوی مدیران و متولیان مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و همچنین امامان جماعت استان قم شاهد بوده‌ایم.

اروجی اظهار داشت: در حال حاضر نظارت خوبی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد اما تقاضا داریم با توجه به اینکه به‌ روزهای پایانی سال و شلوغی بازار نزدیک می‌شویم باید این شرایط را مدیریت کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار