کد خبر: ۹۴۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 21 February 2021

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: اختتامیه جشنواره لاله‌های روشن به میزبانی مازندران در هفته سوم اسفند جاری برگزار خواهد شد.

محمد شعبانی در جلسه کمیته ی هماهنگی جشنواره لاله‌های روشن با اشاره به برگزاری دومین جشنواره کشوری لاله های روشن به میزبانی مازندران گفت: برای دومین سال پیاپی جشنواره لاله های روشن را با شعار «۴۰۰۰۰ یادواره در ۴۰۰۰۰ مدرسه» به میزبانی مازندران برگزار کرده و اختتامیه آن را در هفته سوم اسفند امسال در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه‌ دائمی این جشنواره در مازندران واقع است، افزود: امسال دبیرخانه دومین جشنواره لاله های روشن در کانون فرهنگی و تربیتی فجر شهرستان بابلسر مستقر بوده است؛این دومین مرحله‌ کشوری این جشنواره بوده و در سال های گذشته این حرکت زیبای فرهنگی به صورت استانی و با هدف گذاری«۲۰۰۰ یادواره در ۲۰۰۰ مدرسه» برگزار می شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران به وضعیت کرونایی موجود اشاره و تصریح کرد: همه گیری کرونا این جشنواره را تا حدودی تحت تاثیر قرار داد ولی با توجه به هدف بزرگی که پشت این برنامه نهفته، دست از کار نکشیده و به صورت مجازی آن را برگزار کردیم؛در برگزاری این برنامه به دنبال حالت جشنواره‌ای و مسابقه‌ای نبودیم بلکه جریان‌سازی فرهنگی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است.

شعبانی فقر فرهنگی در شناخت شهدای دانش آموز و فرهنگی نخبه را از آسیب‌های نسل جوان و نوجوان برشمرده و اذعان کرد: آمار بالای شهدای دانش‌آموز و فرهنگی که چیزی حدود یک پنجم شهدای جنگ تحمیلی را شامل می‌شود، نشان از یک حرکت بزرگ فرهنگی و معنوی در بین این قشر فهیم و فرهیخته دارد که به حق جریان عظیم انقلاب را آبیاری کرده؛هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره نیز، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جریان‌سازی برای پرکردن خلاء فرهنگی ایجاد شده در قشر جوان ونوجوان دانش‌آموز در رابطه با شناخت شهدا بوده است.

این مقام مسئول شهدا را متعلق به تمام آحاد جامعه دانسته و گفت: شهدا مربوط به قشر خاصی از جامعه نیستند.از این‌رو جفای بزرگی است اگر از شهدا به عنوان ابزاری برای مقاصد سیاسی خود استفاده کنیم؛این جشنواره نیز با محوریت پاسداشت شهدای فرهنگی و دانش‌آموز با این شعار که شهدا متعلق به همه‌ی آحاد جامعه هستند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد کانالی در فضای مجازی شاد تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار اثر به صورت کلیپ از سراسر کشور به دبیرخانه‌ این جشنواره ارسال شده که قالبا در رابطه با شهدای شاخص مدارس بوده و تمام این آثار در کانال جشنواره بارگذاری شده‌است.

شهبانی خاطرنشان کرد: از این میان ۳۵۰ اثر دانش آموزی انتخاب و در مراسم اختتامیه که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل استان ها به صورت مجازی در هفته سوم اسفند برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار