فرمانده سپاه شهرستان ابرکوه از اجرای ۵۰ عنوان برنامه در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدا در شهرستان ابرکوه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 16 February 2021

سرهنگ مهدی ابرقویی در نشست با خبرنگاران استان یزد به منظور ارائه گزارش فعالیت‌های شهرستان ابرکوه به دلیل برپایی کنگره ملی شهدای استان یزد اظهار داشت: متاسفانه سیل مخرب شهرستان ابرکوه آسیب‌ها و خسارت‌های زیاد سبب شد از انجام اقدامات یادواره شهدا عقب بمانیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کنگره ملی شهدا با محوریت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی انجام می‌شود از ارائه خدمات به سیل‌زدگان و رفع مشکلات بسیاری به نیت شهدا انجام شد.

ابرقویی افزود: چهارمین یادواره شهدای شهرستان برگزار شد و ما مفتخر هستیم که در سال 85 اولین یادواره شهدای شهرستان ابرکوه میزبان سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بودیم.

وی با اشاره به انجام 50 عنوان برنامه در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان ادامه داد: 25 سری جهیزیه با همکاری خیرین، بسیج، مسئولان و سپاه در شهرستان ابرکوه تهیه و در مناسبت های مختلف به نو عروسان این شهرستان اهدا شده است.

فرمانده سپاه شهرستان ابرکوه گفت: بهسازی و نوسازی 23 منزل در منطقه محروم شهرستان با همکاری گروه‌های جهادی، تهیه و توزیع 20 هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه، توزیع بسته‌های کمک آموزشی، لوازم التحریر، تبلت و وسایل جشن تکلیف دانش‌آموزی با همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی انجام شد و 30 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و به طور عمده بین نیازمندان توزیع شد.

سرهنگ ابرقویی ادامه داد: اهدای بیش از دو تن نان خشک و پنج هزار قرص نان صلواتی، اهدای 56 دست لباس ورزشی، ذبح 26 راس گوسفند و توزیع آن بین نیازمندان، ذبح یک نفر شتر، اهدای هزار و 200 واحد خون در طرح به رسم ایثار انجام شد.

وی از چاپ کتاب "حضور پر رنگ" در دو جلد 500 صفحه ای، کتاب "سردار بی‌سنگر" زندگی‌نامه سردار شهید سیدرسول جلائی ابرقویی، کتاب زندگی‌نامه شهید ابراهیم موحد مسئول آموزش لشکر والفجر خبر داد.

فرمانده سپاه شهرستان ابرکوه تصریح کرد: تهیه 756 مقاله دانش‌آموزی با موضوع شهدا در شهرستان تحریر شده است و شهرستان ابرکوه اولین شهرستان در بحث مقاله‌نویسی دانش‌آموزی شده است‌.

ابرقویی با اشاره به تولید 600 مورد محتوا با موضع دفاع مقدس و شهدا در قالب کلیپ، نماهنگ، پوستر، عکس نوشته و خطاطی و در فضای مجازی بیان کرد: 31 نوزاد دختر شهرستان به نام شهدای زن و 81 نوزاد پسر هم نام با شهدای شهرستان نام گرفتند همچنین تعدادی از مدارس به نام شهدا تغییر یافت.

وی با اشاره به اینکه شغل اکثر مردم شهرستان ابرکوه کشاورزی است اظهار داشت: 400 مورد مشاوره رایگان در راستای طرح "رونق خاک" انجام و 285 اسلحه نهال به نیت شهیدان شهرستان ابرکوه غرس می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار