در نشست خبری مطرح شد :
افتخاری : تشکیلات ائمه که همان سازمان وکلا بود و پس از وکلا فقها این مسئولیت را بر عهده گرفتند در دوره های مختلف مدیریت امور شیعیان را بر عهده داشتند که رهبری اکنون به عنوان شصت و یکمین فقیهی است این مسئولیت را برعهده دارد.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 15 February 2021

مدیر حزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سلگرد شهادت امام هادی (ع) گفت : امام هادی یکی از ائمه مظلوم است چرا که اطلاعات زیادی در رسانه ها در خصوص فعالیت های این امام هماه منتشر نمی شود .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری افزود : امام هادی یکی از امامانی است که بیش از سی سال امامت داشته است . از این امام بزرگوار دو یادگار بسیار ارزشمند بر جای مانده است " یکی زیارت جامعه کبیره که دایره المعارف شناخت اهل بیت است که توصیه می شود حتما خوانده شود.
حجت الاسلام افتخاری یادگار دوم که بسیار مغفول تر از موضوع اول است را زیارت غدیریه عنوان کرد و گفت : در زمانی که امام هادی به از طرف حاکم جور به سامرا فراخوانده شد در مسیر مرقد امام علی (ع)را زیارت کرد در حالی که روز عید غدیر بود . حال  تصور کنید که امام هادی در این روز که دریای علم است و علم لدنی دارد چگونه امام را در این زیارت خطاب می کند .
وی ادامه داد : زیارت غدیریه ، دایره المعارف امام شناسی است که در این زیارت از تعابیر قرانی و بسیار ارزشمندی استفاده شده است.
وی گفت : یکی از موضوعات مهم در دوره امامت امام هادی (ع) استفاده ویژه از شبکه مخفی وکالت است .شبکه ای که توانست شیعیان را مدیریت کند.
حجت الاسلام افتخاری افزود : این سوال پیش می آید که چرا امام مهدی (عج) وقتی فقط 5 سال داشت و به امامت رسید اما هیچ خدشه ای بر شیعه وارد نشد؟! در زمان کودکی و زمان غیبت این امام بزرگوار ، نوابی در میان مردم حضور داشتند و به امورات شیعیان می پرداختند . این نواب چهارگانه از قبل پرورش یافته اند که این افراد وکالت (چیزی شبیه نماینده ) بوده است
وی ادامه داد : شبکه مخفی وکلای ائمه از زمان امام کاظم شروع شد و توانست شیعه را مدیریت کند که در دوره های مختلف با وجود شهادت ائمه اما شیعه به مشکل برخورد نمی کرد.
افتخاری گفت : تشکیلات ائمه که همان سازمان وکلا بود و پس از وکلا فقها این مسئولیت را بر عهده گرفتند در دوره های مختلف مدیریت امور شیعیان را بر عهده داشتند که رهبری اکنون به عنوان شصت و یکمین فقیهی است  این مسئولیت را برعهده دارد.
اعلام زمان ثبت نام حوزه های علمیه خواهران
مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت : در استان 5 مرکز حوزه علمیه خواهران در شهرستان های کهگیلویه ، بویراحمد ، یاسوج ، سی سخت و بهمئی فعالیت دارد .
حجت الاسلام افتخاری افزود : در یاسوج یک مرکز سطح عالی وجود دارد که برنامه ریزی شده است دو رشته کلام اسلامی و مشاوره خانواده را به استان بیاورد . البته این اقدام نیازمند تلاش های زیاد است چرا که استانداردهای سختی برای این دو رشته وجود دارد.
وی گفت : هم اکنون 700 طلبه فعال در مراکز استان مشغول به تحصیل هستند ضمن اینکه 50 دانش آموخته هم در سطح استان در حال انجام فعالیت های فرهنگی هستند. امسال هم 200 نفر پذیرش داشته ایم .
افتخاری افزود :برای همه زلبه های خوابگاه وجود دارد چون جمعیت عمده طلاب ما روستا نشین است بنابراین خوابگاه تدارک دیده شده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : در یک سال گذشته از اسفند ماه که شیوع کرونا را داشتیم ، هر چند زیر ساخت های فناوری اطلاعات خوبی داشتیم از جمله شبکه کوثر نت شبیه اتوماسیون ادارات و سامانه سیما ، اما از لحاظ منطقه ای آمادگی نداشتیم و دچار وقفه ای شدیم . عمده مشکل در روستاها بود چرا که خوابگاه ها تعطیل شدند . در بسیاری از روستاها مشکل اینترنت داشتیم و مهمتر این که برخی از طلاب و حتی اساتید ، گوشی اندرویید نداشتند ! ولی پس از مدتی وضعیت بهتر شد و اساتید به صورت مجازی تدریس خود را شروع کردند .
وی افزود : در ادامه کار تمهیداتی اندیشیده شد که هم فضای مجازی انلاین و هم افلاین وجود دارد . امسال هم همین طور است .
حجت الاسلام افتخاری گفت : پذیرش امسال از 25 بهمن در دو مقطع سیکل (سوم راهنمایی) و دیپلم آغاز شده است . مقطع سیکل یعنی دانش آموز پایه هشتم را اتمام کرده باشند.
وی افزود : شیوه ثبت نام از طریق سامانه "paziresh.whc.ir" صورت می گیرد . در استان در مقطع سطح 2 و 3 و اگر کسانی قصد داشته باشند در سطوح دیگر ادامه دهند می توانند به صورت مجازی در استان های دیگر ثبت نام کنند .
وی گفت : آزمون ورودی در 25 تیر ماه برگزار خواهد شد.
مشکلات ما با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مدارس آموزش و پرورش و حوزه ها دسترسی به خانواده ها نیست و با توجه به افتخاری ادامه داد : استقبال گسترده استان در سال های گذشته را شاهد بودیم اما امسال خیلی ها آشنایی ندارند.
نقش حوزه علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی استان
حجت الاسلام افتخاری اشاره ای هم به عملکرد حوزه علمیه خواهران داشت و افزود : حوزه علمیه خواهران خدمات خیلی خوبی در استان داشته است که برای ما افتخار است بسیاری از این خدمات الگویی برای بقیه حوزه های کشور شده است.
وی گفت : استعداد بالا و تلاش های طلاب ما بدون ساماندهی از مرکز کشور اقداماتی انجام داده اند مانند اجرای طرح بیت الزهراها در استان که بر اساس این طرح مبلغین ما که سابقه تحصیلات دارند ، وارد محله ای می شود و با هماهنگی با بانی محله که با استفاده از ارتباطات جمعی مدیریت می کند ، برنامه ریزی برای حضور استاد در جلسات را انجام می دهد .که استاد برنامه هایی را بر محور همسر داری و تربیت فرزند و مسائل شرعی ، ارجاع به مشاور در صورت نیاز را انجام می دهد.
وی ادامه داد : 60 بیت الزهرا در مرکز استان بوده که 20 مورد دیگر هم تقاضا شده است البته کرونا اخلال ایجاد کرده است اما برخی که از قبل بوده ، استاد همان کلاس را در فضای مجازی ادامه داده است.
حجت الاسلام افتخاری افزود : مهد قران یکی دیگر از اقدامات حوزه علمیه خواهران استان است که اکنون بالای 20 مهد قران داریم که از جمله خروجی این مهدهای قران این است که  قبلا حافظ قران در استان نداشتیم اما الان تعداد زیادی داریم .
وی گفت : در این طرح کسانی که در یاسوج تربیت شدند به دیگر مناطق رفته و این طرح را توسعه می دهند .
افتخاری افزود : نکته بعدی طرح کاهش طلاق از طرف حوزه علمیه خواهران استان است که با اجرای برنامه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی همراه بود که توانستیم یکی از 5 استان برتر کشور در این زمینه باشیم .
وی گفت : با حضور برخی مسئولین قضایی و دیگر دستگاه های مرتبط برای زوج های متعارض کلاس هایی برگزار شد که در قالب این طرح آموزش داده شده اند و هم اکنون هم این طرح ادامه دارد .
افتخاری ادامه داد : این طرح در یکی از مناطق استان (مادوان) به عنوان پایلوت اجرا و در حال طی کردن مراحل پایانی است که در بقیه مناطق استان ادامه خواهد داشت .
وی افزود : مبلغین آقا و خانمی که در این طرح شرکت داشتند بالای 200 ساعت دوره گزرانده اند که تحت عنوان مداخله گری اسلامی در این طرح حضور داشته اند.
افتخاری گفت : ما پارسال قول ورود به آسیب های اجتماعی را داده بودیم که این اقدام را با برنامه ریزی انجام دادیم و در حال پیگیری جدی آن هستیم.
حوزه علمیه ستاد انتخاباتی هیچکس نخواهد بود
در بخش پایانی گزارش این نشست توضیحات مدیر حوزه علمیه در خصوص برخی موضوعات سیاسی به صورت فیلم منتشر می شود.
 
لیست مراکز ثبت نام حوزه علمیه خواهران

اسامی ،آدرس و شماره تماس مدارس علمیه خواهران استان:
1.مدرسه فاطمیه (س)یاسوج. آدرس :یاسوج بلوار مطهری میدان جهاد روبروی شرکت پخش فرآورده های نفتی تلفن 07433347127
تلفن همراه 09171435131

2.مدرسه حضرت زینب سلام الله علیها دهدشت
آدرس :دهدشت جنب دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت تلفن ثابت 07432263797
تلفن همراه 09163061249

3.مدرسه حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها گچساران
آدرس :گچساران میدان نماز روبروی ستاد خبری اداره اطلاعات
تلفن 09177446918
تلفن ثابت 07432337073

4.مدرسه حضرت معصومه سلام الله علیها سی سخت
آدرس :سی سخت (دنا) مجتمع ادارات پشت دادگستری تلفن ثابت 07433444573
همراه 09164811171

5.مدرسه فاطمه الزهرا سلام الله علیها لیکک(بهمئی)
آدرس:جنب فرمانداری شهرستان بهمئی
تلفن ثابت :07432825259
تلفن همراه 09932701969
09932088157

آدرس مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه وبویراحمد .
یاسوج میدان جهاد جنب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روبروی شرکت نفت تلفن :07433347158

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار