همه این ها حاوی یک پیام است ؛ "مردم از کرونا غفلت کرده اند " عادی انگاری بعنوان نتیجه عادی سازی ها از سوی دستگاههای مسئول باعث شده تا مردم پروتکل ها را کنار بگذارند !نتیجه همه این رفتارها به این جا ختم شده است که رنگ نقشه رفته رفته زرد وزردتر خواهد شد!
کد خبر: ۹۴۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 13 February 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::این روزها بگو مگو ها بر سر مسایل سیاسی واجتماعی ما را از یک دشمن مشترک سلامت آنچنان غافل نمود که یادمان رفت که این مسافر شرقی،  هنوز در پشت درب حیاط خانه هایمان خیمه زده است ، یادمان رفت که هر آن ممکن است زنگ حیاطمان را به صدا درآورد وبی سلام وعلیک مهمان خانه هایمان شود !

یادمان هست که این دشمن میکروسکوپی چگونه در بهار زیبای ایلام ،هیاهوی بچه های ما در دشت ودمنهای سرسبز وگل آرای این سر زمین را خاموش کرد ! نحسی سیزده را در خانه هایمان بدر کردیم تا سبزه ها دیگر گره آرزوهای جوانان ما را به چشم خود نبیند!

یادمان نرفته که کرونا چگونه سفره شادی ها را از پیش روی ما کشید و تابلویی نحس از جدایی عزیزانمان را پیش روی ما ترسیم کرد !پاییز سخت ونفس گیر99 را چگونه بدون نقش بندی تصویرزیبای برگ ریزان در کوچه های تنگ وزیبای ایلام را همراه با کوله ای سنگین از غم واندوه کوچ غریبانه دوستان و عزیزانمان پشت سر بگذاریم!

هنوز روزهای محدودیت چهارده روزه تشریفاتی به نیمه نرسیده بود که نوای مارش پیروزی بلند شد و متفرعنانه پرچم پیروزی بر خاکریزهای فتح شده خیالی بر افراشتیم ،غافل از گلوگاه احُد ،روانه میدان شدیم تا خود را در غنایم ریخته شده در میدان نبرد سهیم بداریم!

همان موقع گفتیم که مراقب گردنه های احُد باشیم !پیروزی ما را از دشمن غافل نکند !گفتیم مراقب باشیم که عادی سازی ها به عادی انگاری از سوی مردم تبدیل نشود! رنگ بندی ها به اهرم بالا وپایین کشیدن فتیله رعایت پروتکل ها از سوی مردم تبدیل خواهد شد ! آنان با بالا وپایین رفتن آمارها میزان استفاده از ماسک وفاصله گذاری ها و بهداشت فردی را کم وزیاد می کنند!

دقیق همان شد که پیش بینی کردیم ! بیشتر مردم ماسک را رها کردند !دیگر خبری از شتشوی مرتب دستها وضدعفونی گوشی ها و صفحه کلید عابر بانکها نیست !فاتحه وعروسی ها بعنوان کانون اصلی انتشار بیماری به روال سالهای گذشته باز گشته اند !رفتار مردم در کوچه وبازار عادی شده و بساط مهمانی وشب نشینی ها نیز برقرار است ! در دست دادن وگاها روبوسی ها هم کسی تردیدی به دل راه نمی دهد.

همه این ها حاوی یک پیام است ؛ "مردم از کرونا غفلت کرده اند " عادی انگاری بعنوان نتیجه عادی سازی ها از سوی دستگاههای مسئول باعث شده تا مردم پروتکل ها را کنار بگذارند !نتیجه همه این رفتارها به این جا ختم شده است که رنگ نقشه رفته رفته زرد وزردتر خواهد شد!

ما این سالها هر چه دیده ایم از همسایه هایمان بوده است !پیک اول ،پیک دوم ،پیک سوم واینک صدای آزیر قرمز پیک چهارم هم از حیاط همسایه امان به گوش می رسد !یعنی اینکه خطر از رگ گردن به شما نزدیک تر است!موج خطرناک قرمز شدن 9شهرستان در استان خوزستان به شهرستانهای جنوبی استان رسیده است !هم اینکه رنگ از رخسار چهار شهرستان ما پریده وبه زردی گراییده است !یعنی کرونا از خیمه اش بیرون زده است !همان خیمه نزدیک خانه هایمان !

امروز کرونا با رنگ ولعابی جدید !کشنده تر وبی پروا تر شال وکلاه کرده ودر پشت درب خانه هایمان به رفتار ما چشم دوخته است !همین روزهاست که زنگ خانه هایمان را به صدا در آورد ! این مهمان غریبه بی چشم ورویی که هیچ کارت دعوتی برایش نفرستاده ایم! این بار که بیاید بیرون کردنش سخت است ،به یقین تا صاحب خانه را با خود نبرد دست بردار نیست!

بیشتر بخوانید

عادی سازی شرایط و فاصله گیری مردم از دستورالعمل های پیشگیرانه / احتمال بازگشت استان به روزهای بحرانی !

سه ضلع مثلث مرگ : آمارسازی های کرونایی ،عادی انگاری و بازگشایی مدارس !

بی تفاوتی مردم خطر بازگشت موج جدید کرونا را در پی دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار