میامی، سرخه و آرادان در وضعیت آبی؛
تابناک سمنان: سخنگو و جانشین رییس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: شهرستان‌های میامی، سرخه و آرادان در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند
کد خبر: ۹۴۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 13 February 2021

 

در شامگاه جمعه  24 بهمن سخنگو و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا دراستان سمنان با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت ها در هفته ی آتی گفت : از ۸ شهرستان استان سمنان ۳ شهرستان در وضعیت آبی و ۵ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
خجسته پور افزود : بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شهرستانهای میامی ، آرادان و سرخه در وضعیت رنگ بندی آبی و شهرستانهای سمنان ، شاهرود ، دامغان، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد قرار دارند و محدودیت های کرونایی از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه لغایت جمعه ۱ اسفند ماه ۱۳۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد .
خجسته پور گفت : بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، طی هفته ی آینده فعالیت مراکز تجاری ، بازرگانی و خدماتی شامل گروههای شغلی ۱ تا ۴ در شهرستانهای با وضعیت آبی و فعالیت گروههای ۱ تا ۳ در شهرستانهای با وضعیت زرد با رعایت کامل ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی بلا مانع می باشد.
جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص فعالیت مراکز آموزشی شامل مدارس ، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه نیز گفت : فعالیت های آموزش حضوری برای پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش صرفا در دروس کارگاهی و عملی در شهرستانهای با وضعیت آبی و زرد با رعایت ضوابط بهداشتی و سقف حداکثر ۱۰ نفر برای هر کلاس مجاز و در سایر پایه ها و دروس همچنان بصورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.
وی افزود : بر اساس مصوبه ی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا حضور تمامی کادر اجرایی و اداری مراکز آموزشی در سطح استان بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش بلا مانع بوده و همچنین در مراکز آموزشی کم جمعیت استان که حداکثر دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی آن مرکز ۵۰ نفر یا کمتر از آن می باشد ارائه ی شیوه ی آموزش حضوری منعی نداشته و مجاز می باشد.
خجسته پور همچنین گفت : بر اساس مصوبه ی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بمنظور انجام آزمون دروس عملی دانشگاهها ، اسکان هر دانشجوی غیر بومی در یک اتاق بلامانع بوده و دانشگاههای استان می توانند در صورت فراهم آوردن شرایط ذکر شده نسبت به برگزاری کلاسهای عملی دانشگاهها اقدام نمایند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با ذکر این نکته که منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در چهار شهرستان سمنان ، شاهرود ، دامغان و گرمسار همچنان به قوت خود باقیست با تشریح وضعیت تردد خودروهای شخصی در سطح استان گفت : خودروهای با پلاک ۸۶ و ۹۶ بعنوان خودروی بومی استان محسوب شده و تردد این خودروها در سطح استان بلا مانع می باشد.
وی افزود : بر اساس قانون و بمنظور حفظ وضعیت و کاهش میزان ابتلا و قطع زنجیره ی شیوع کرونا در استان ورود هر گونه خودرو با پلاک شخصی متعلق به شهرهای نارنجی به شهرستانهای استان سمنان ممنوع و متعاقب آن ورود هرگونه وسائط نقلیه شخصی از استان به شهرستانهای نارنجی در سراسر کشور نیز موجب اعمال قانون و جریمه می‌باشد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از مردم استان درخواست کرد تا ضمن پرهیز از هر گونه تردد غیر ضروری در سطح استان ، به هیچ وجه به استانهای دیگر و بویژه شهرستانهای دارای وضعیت نارنجی سفر ننموده و با دست اندرکاران ستاد مدیریت مقابله با کرونا همکاری نمایند

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار