معاون وزیر ورییس سازمان نوسازی کشور در آیین بهره برداری از مدرسه شبانه روزی شهید سلیمانی در قشم:
تابناک-معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: استان هرمزگان به واسطه جهش سال های اخیر و توسعه فضاهای آموزشی، با سرانه 5.55 متر مربع، بالاتر از میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 11 February 2021

به گزارش خبرنگارتابناک، مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حاشیه بهره برداری از مدرسه شبانه روزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در قشم، ضمن قدردانی از خیران، گفت: طی سال 99 سازمان نوسازی مدارس در پروژه های مشارکتی ، دوهزار و 350میلیارد تومان اعتبار تامین و تخصیص داده است.

وی افزود: مجموع اعتبارهای تخصیصی سازمان نوسازی از سال 96 تا امروز سه هزار و 800 میلیارد تومان بوده است.

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مشارکت دولت در تکمیل پروژه های آموزشی با خیران، عنوان کرد: مشارکت دولت در امر مدرسه سازی در سال 99 افزایش چشم گیری داشته و در لایحه بودجه 1400، اعتبارات سازمان نوسازی از محل اعتبارات عمرانی کشور از 1.5درصد به پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

رخشانی مهر مشارکت خیران در مدرسه سازی را متفاوت از فعالیت در دیگر فعالیت های خیرخواهانه توصیف کرد و بیان داشت: مدرسه سازی از جلمه کارهایی است که آینده کشور را شکل می دهد و هر جا سخن از تمدن سازی و تعالی است، مدرسه بالاترین مسوولیت و نقش را در تحول و پیشرفت بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: مدرسه رفیع ترین بنای زندگی انسان و جامعه است و فقط محل دریافت اموزش نیست، بلکه کانون تربیت است و امروز بیش از آن که نیاز به ساخت مدرسه داشته باشیم نیازمند توسعه مسوولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ همدلی و همزبانی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت فراگیر مردم در طرح آجر به آجرعنوان کرد: 500هزار نفر در این طرح مشارکت کردند و از سال 96 تا به امروز، 50درصد مدارس کشور یا خیرساز بوده اند و یا با مشارکت بین دولت و خیران احداث شده است.

وی ضمن همسنجی آمار سرانه فضاهای اموزشی در قبل و پس از انقلاب، گفت: قبل از انقلاب سرانه فضاهای آموزشی کشور 1.5متر مربع بوده و امروز به 5.21 متر مربع افزایش پیدا کرده است که علی رغم رشد جمعیت، با رشد 3.5برابری همراه بوده است.

رخشانی مهر بیان داشت: استان هرمزگان هم اکنون به واسطه جهش سال های اخیر و توسعه فضاهای آموزشی، با سرانه 5.55 متر مربع، بالاتر از میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حالی که در سال 96، 11 استان زیر خط میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور بودند، سال 99 دو استان گیلان وکردستان هم توانستند بالاتر از میانگین کشوری قرار بگیرند و استان کرمان نیز با بهره برداری از پروژه های آموزشی تا پایان سال جاری به جمع استان هایی که دارای آمار بالاتر از میانگین کشوری هستند می پیوندد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان و اداره کل نوسازی، اظهار داشت: تحویل 637کلاس درس طی یک سال، بدون هدایت و راهبری ویژه استاندار هرمزگان، حمایت خیران و پیگیری اداره کل نوسازی استان قابل دستیابی نبود.

رخشانی مهر همچنین گفت: در لایجه بودجه سال 1400، اعتبار ویژه 100میلیارد تومانی برای استان های هرمزگان، کرمان، خوزستان و اذربایجان غربی علاوه بر سهم اعتبارات ملی پیش بینی شده که نمایندگان استان می توانند از ردیف های متفرقه این اعتبار را تاسقف 500میلیارد تومان هم افزایش دهند و اتفاقات قابل توجهی در حوزه مدرسه سازی با جذب این اعتبارات در این استان ها رخ خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار