رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه، از کشف یک واحد سردخانه پنج تنی غیرمجاز در پارکینگ آپارتمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از سه تن فرآورده خام دامی آلوده با دستور مقام قضایی امحا شد.
کد خبر: ۹۳۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 11 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،تورج کرمیان امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص کشف سردخانه غیرمجاز آلایش دامی در شهرستان کرمانشاه، اظهار داشت: به دنبال گزارشات مردمی از یک آپارتمان در خصوص ورود و خروج محموله‌های گوشت و آلایش دامی، به همراه نیروی انتظامی به محل مورد نظر مراجعه کردیم.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های صورت گرفته متوجه یک واحد سردخانه پنج تنی غیرمجاز آلایش دامی در پارکینگ این آپارتمان شدیم که اقدام به دپوی گوشت به صورت غیر‌مجاز می‌کرد.

رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بازرسی کارشناسان این اداره حدود سه تن فرآورده خام دامی آلوده از گوشت، دل و جگر گرفته تا کله‌وپاچه از این سردخانه که و فاقد شرایط مصرف بود، کشف و به دستور قضایی در کوره لاشه‌سوز کشتارگاه دام معدوم‌سازی شد.

وی از تشکیل پرونده قضایی برای چهار نفر در این زمینه خبر داد و گفت: هرگونه اقدام به قطعه‌بندی، بسته‌بندی و انجماد فرآورده‌های خام دامی باید در مراکز بسته‌بندی مجاز دارای پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی صورت پذیرد.

کرمیان از شهروندان خواست در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ و...) پس از دقت نظر به شرایط ظاهری به تاریخ تولید و انقضاء محصول دقت کرده و پس از اطمینان از شرایط مناسب نگهداری فرآورده‌ها خرید خود را انجام دهند.

وی در پایان به نظارت‌های بهداشتی از مراکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در این شهرستان نیز اشاره داشت و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار