هوشنگ بازوند:
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بار اصلی گام دوم بیانیه انقلاب بر دوش جوانان است و باید راهبردهای آن را عملیاتی کنند، گفت: تیم فوتبال "راهیان" با رایزنی و حمایت های وزارت ورزش و جوانان به لیگ دسته اول برمی گردد.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ 05 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در مراسم افتتاح استادیوم ورزشی روستای نوریاب پاوه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: تیم‌های ورزشی خوبی در کرمانشاه داریم که متاسفانه اسپانسر ندارند. اما کمک مالی به تیم ها عادلانه نیست و این عدم توازن بین تیم های لیگی در استان های دارای کارخانجات بسیار با استان های کمتر صنعتی مثل کرمانشاه قابل مشاهده است. 

وی افزود: سال گذشته در کرمانشاه یک تیم هندبال لیگ برتری وجود داشت که بر پا کننده شور و شوق زیادی در بین جوانان استان شد و به این تیم کمک مالی کردیم، اما امسال به این دلیل که توان تامین اعتبار لازم برای آن را نداشتیم منحل شد و بازیکنان آن در شهرهای دیگر پراکنده شده و برای تیم های دیگر بازی می کنند.

استاندار کرمانشاه به مشکلات تیم فوتبال راهیان کرمانشاه هم برای حضور دوباره در لیگ دسته اول فوتبال اشاره کرد و گفت: در منطقه غرب کشور حتی یک تیم فوتبال لیگ دسته اولی نداریم و اکنون هم  که بحث بازگشت تیم راهیان مطرح شده، چندین بار با فدراسیون برای بازگشت این تیم رایزنی کرده ایم، اما  توجیه آنها را برای مخالفت با بازگشت این تیم درک نمی کنم. دادگاه حکم بازگشت تیم راهیان را صادر کرده، اما فدراسیون با آن موافقت نمی کند. در این رابطه رایزنی هایی داشته ایم و حتی قرار شده با سرپرست فدراسیون دیداری داشته باشم تا راهکارهایی برای بازگشت این تیم پیدا کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اهمیت بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول فوتبال برای کرمانشاه به اندازه یک پروژه مهم ورزشی برای استان است، خاطر نشان کرد: بنابراین انتظار داریم که وزارتخانه هم نسبت به این مسئله ورود کند و حامی تیم کرمانشاه باشد.

وی در ادامه به بیان مشکلات حوزه جوانان در استان هم پرداخت و گفت: بار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب بر دوش جوانان است و باید راهبردهای آن را عملیاتی کنند اما شرایط این قشر اکنون شرایط سختی است. برای نمونه در شهرستان قصرشیرین اعطا سه هکتار زمین به هر کدام از جوانان این شهرستان را مصوب کردیم تا با استفاده از انتقال آب سامانه گرمسیری در این شهرستان طرح های کشاورزی اجرا کنند، اما مشکلاتی پیش پای  آنها بوجود آمده و نیازمند کمک هایی هستند. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جوانان برای دریافت وام های اشتغال با سخت گیری هایی از سوی بانک ها مواجه می شوند، عنوان کرد: باید برای اشتغال جوانان طرح ویژه ای در نظر گرفته شود. درباره استخدام قهرمانان ورزشی هم باید اشاره کرد هر چند بر اساس آیین نامه مصوب مجلس، ورزشکاران شاخص و پرافتخار می توانند جذب دستگاه های اجرایی شوند اما در کرمانشاه در حال حاضر تنها اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری به این مسئله توجه کرده اند.

این مسئول ادامه داد: از آنجایی که این قهرمانان الگوهایی برای نوجوانان و جوانان هستند، اگر به آنها بها دهیم و اشتغال آنها را تضمین کنیم، قطعا انگیزه ای برای سایر نوجوانان و جوانان خواهند شد که به سمت ورزش سوق پیدا کنند، بنابراین انتظار می رود سهمیه ای برای استخدام این قهرمانان که تعدادشان هم زیاد نیست در دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شود.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک های وزارت و جامعه ورزش کشور به مناطق زلزله زده کرمانشاه، یادآور شد: طی چهارسال پس از وقوع زلزله بزرگ غرب کشور، با کمک های دولت و خیرین ورزش یار، حدود 41 پروژه ورزشی در این مناطق ساخته شد.

احداث این تعداد پروژه ورزشی به مساحت حدود 58 هزار متر مربع توانست تا حد قابل توجهی سرانه فضای ورزشی را در مناطق زلزله زده کرمانشاه بالا ببرد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار