تابناک-نشست تخصصی هم اندیشی دانشگاه سما به میزبانی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 04 February 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، طی این نشست محمدی نژاد ضمن بیان اینکه دانشگاه و صنعت دو رکن اساسی درجامعه هستند و باید نسب به ارتقا آن در جهت هم افزایی بیشتر اقدامات موثری صورت گیرد، گفت: امید داریم با همکاری صنایع در استان هرمزگان به زودی مدرسه مهارتی جوشکاری صنعتی و زیر آب را افتتاح کنیم تا هم کسانی که در این مدارس مهارت می بینند درآمدی را کسب کنند و همچنین صنایعی که مربوط به جوشکاری زیر آب و خشکی در نوار ساحلی ایران مستقر هستند از طریق نیاز سنجی ها شناسایی شوند.

وی افزود: از آنجایی که صنایع مختلف در استان هرمزگان از جمله پالایشگاه‌های نفت و گاز، صنایع کشتی‌سازی و مناطق ویژه صنعتی در نقاط مختلف استان در حال گسترش است، لزوم مهارت‌آموزی و آماده‌سازی نیروی کار ماهر مورد نیاز این پروژه‌ها بیش از پیش احساس می شود.

محمد نژاد ادامه داد: مجموعه کشتی سازی و دانشگاه می توانند یک اتفاق بزرگ در تکمیل پازل مهارت‌آموزی و اشتغال را رقم بزنند.

وی بیان داشت: با برنامه ریزی های مدون سعی می کنیم همکاری های مشترک فی مابین دو مجموعه را گسترش دهیم تا در راستای تقویت مهارت نیروهای استادکار گام های موثرو هم سو با نیازهای صنعت برداریم و همچنین به ظرفیت های علمی و کارگاهی مد نظر دانشگاه و صنعت دریایی دست یابیم.

در ادامه این نشست «دکتر حمید رضاییان اصل مدیر عامل ایزوایکو اذعان داشت: صنعت و دانشگاه در کنار یکدیگر می توانند زمینه های پیشرفت را فراهم آورند از همین رو ما از گسترش فعالیت مدرسه عالی مهارتی به سایر حوزه‌های مرتبط با صنعت کشتی‌سازی استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوب در مجتمع کشتی‌سازی، همکاری دو مجموعه می‌تواند از طریق تشکیل کارگروه مشترک آموزشی و پژوهشی و پیگیری راه‌اندازی مدرسه جوشکاری صنعتی و زیر‌آب می تواند آینده ی بهتری را برای تضمین وضعیت اشتغال جوانان هرمزگانی ترسیم کند.

رضاییان گفت: موفق شده ایم طی 10 سال دانش های مورد نیاز در صنعت دریایی را بومی سازی کنیم و خوشبختانه برای اجرا پروژه ها به هیچ نمونه ای خارجی نیاز نداریم.

مدیر عامل ایزوایکو ادامه داد: در راستای جهش و پیشرفت بیشترنیازمند متخصصانی است که‌ بتوانند ایده بدهند و ایده را به یک محصول و خدمت نو و رقابتی متناسب با استانداردهای بین المللی تبدیل کنند

وی گفت: رسانه‌های‌ گروهی‌ نیز باید درجهت‌ ارتقای‌ سطح‌ آگاهی‌ و فرهنگ‌ عمومی‌ در زمینه‌ جایگاه‌ و رسالت‌ دانشگاه‌ و صنعت‌ در توسعه‌ ملی و ایجاد اشتغال پایدار ایفای نقش کنند.انتهای پیام/ز276

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار