مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی کشور گفت: فرهنگ و تمدن اسلامی بسیار غنی است و باید تلاش کنیم که مفاهیم گفتمان انقلابی را به درستی در جامعه تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 04 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،مینو اصلانی در نشست نشست کنگره زنان شهید جانباز و آزاده استان مرکزی در اراک با بیان اینکه جامعه‌ای که برای نسل خود سخن تازه‌ای نداشته باشد محکوم به فناست افزود:تفکر ناب انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب حسینی است.
وی با بیان اینکه نیاز است تفکر انقلاب اسلامی به عنوان گفتمانی قالب در جهان نقش‌آفرینی کند یادآورشد : گفتمان انقلاب اسلامی را بر مبنای پوشش، حجاب و عفاف زنان در دنیا می‌شناسند بنابراین باید جایگاه و شان زن مسلمان را بیش از پیش نهادینه کرد.
مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی کشور با بیان اینکه نظام اسلامی ایران در مسیر درستی حرکت می‌کند افزود: باید آسیب‌هایی را در بخش خانواده و کاهش جمعیت دارد در سایه تدابیر هدفمند در کمترین بازه زمانی ترمیم و اصلاح کرد.
وی با بیان اینکه گفتمان الهی باید بر مبنای آخرین دین الهی ترویج یابد گفت: باید ایدئولوژی انقلاب اسلامی بر پایه شعارهای خود مستحکم‌تر از گذشته شکل گیرد.
وی ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهیان و فرهیختگان هر استان باید آسیب‌ها را ریشه‌یابی کرد و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی که رسالتی تاریخی و جهانی است را با یک برنامه‌ریزی هوشمندانه به پیشبرد.
وی با بیان اینکه اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن اسلامی را باید به دنیای جدید با قوت معرفی کرد گفت: این مهم نیازمند تقویت بنیان‌های فکری و خانوادگی است و باید این رسالت را به سرانجام رساند.
اصلانی با بیان اینکه تقویت گفتمان شهدای زن که در خط مقدم جبهه حضور داشتند و به شهادت رسیدند، باید به نسل آتی شناسانده شوند افزود: اگر نسل جوان پشتوانه عمیق در این راستا نداشته باشند، الگوهای دیگر را به سرعت جایگزین می‌کند.
وی گفت: فضای مجازی به‌عنوان قتلگاه جوانان است بنابراین باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و در اختیار گفتمان انقلابی قرار داد و با برنامه‌ریزی از ظرفیت نیروهای خلاق و جوانان باانگیزه در این راستا بیشترین بهره‌را برد.
وی با بیان اینکه برگزاری کنگره‌ شهدا نقش اثرگذاری برای حرکت در مسیر آینده روشن دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد یادآورشد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی ارزشمند در سال ۹۱ برای نخستین کنگره شهدای زن بیان کرد که باید چراغ هدایتگر راه باشد.
وی با بیان اینکه زنان مسلمان که متاثر از فرهنگی شرقی و نه غربی هستند بلکه با الگوپذیری از فرهنگ فاطمی به پیش می‌روند و زنان، مادران، همسران شهدا مایه افتخار بوده و حرکت‌های آنان در دنیا ماندگار شده است گفت: مراقبت و حفاظت از جایگاه زن مسلمان امری ضروری است تا همچنان این جایگاه در دنیا بدرخشد و دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه از صدر اسلام زنان همیشه نقش ارزشمندی در تمامی عرصه ها داشتند گفت: دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای به زنان دارد.
محمد حسن آصفری افزود:در غرب نگاه به زنان تحقیر آمیز است، این تربیت صحیح مادران است که سربازان رشید را با شجاعت و بصیرت بالا به سمت جبهه‌های حق علیه باطل روانه کردو با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی خون سرخ شهیدان همچنان جوشان و هدایتگر راه است.
وی با اشاره به نقش پررنگ زنان در تمام عرصه ها یادآورشد : وجود بیش از ۱۷ هزار زن شهید، ایثارگر و جانباز در کشور نشان می‌دهد که بانوان همواره‌ در تمام صحنه‌ها نقش افرین بودند و باید این حضور حماسی برای نسل جوان بازگو شود زیرا رمز پیروزی انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی است.
وی با بیان اینکه کشورهای غربی همواره تلاش می‌کنند فرهنگ ایثار و شهادت را کمرنگ جلوه دهند افزود: باید با شناخت این توطئه و برگزاری کنگره های شهدا فرصت سوء استفاده از دشمن را گرفت.
آصفری با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را باید در مدارس و دانشگاه‌ها و کتب درسی نهادینه کرد گفت:باید این فرهنگ غنی اسلام به نسل آتی به بهترین شکل منتقل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار