معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قم گفت: برنامه های سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و چهل و دومین فجر انقلاب، در همه بقاع شاخص نواحی و بخش ها مختلف استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 04 February 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری اظهار کرد: چهارشنبه این هفته 15 بهمن ماه مصادف است با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) بنیان‎گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، همچنین این دو مناسبت با ایام الله دهه فجر و چهل و دومین  سالگرد پیروزی انقلاب نیز همراه شده و شور و شعفی دو چندان را در سطح ملی به راه انداخته است.

وی افزود: بر این اساس در نواحی و بخش‎های مختلف استان قم، مراسم باشکوه جشن و سرور، نشست‎های بصیرتی با عنوان گفتمان انقلاب و برنامه‎های دیگری با محوریت بقاع متبرکه شاخص تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در ناحیه یک شهرستان قم، هفت بقعه میزبان مراسم جشن و سرور فاطمی و دهه فجر انقلاب خواهند بود گفت: در آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) و در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) مراسم آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از محل عواید موقوفات برگزار می‌شود، مولودی‌خوانی در زندان، تجلیل از خدام افتخاری خواهر و توزیع 2 هزار پرس غذای گرم از دیگر برنامه‌های این بقعه است.

وی ادامه داد: در آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم(ع) هم مراسمی ویژه خواهران و نشست بصیرتی تدارک دیده شده و حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) هم در روز میلاد میزبان بانوان قمی برای شرکت در جشن میلاد فاطمی خواهد بود.

جباری خاطرنشان کرد: در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) ویژه برنامه‌ای با حضور بانوان، بازدید از آسایشگاه سالمندان زن و محفل قرآنی و نشست بصیرتی تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم با اشاره به ویژه برنامه‌های سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و دهه فجر در مزار مقدس شیخان، کوه خضر نبی(ع) و امامزاده جمال غریب(ع) عنوان کرد: در این اماکن مقدس هم برنامه‌های ویژه‌ای همچون ایستگاه صلواتی، جشن میلاد فاطمی و نمایشگاه انقلاب اجرایی می‌شود.

وی به برنامه‌های اوقاف ناحیه دو شهرستان قم پرداخت و افزود: تولید و توزیع کلیپ‌های مرتبط با مناسبت‌های مذهبی و یوم‌الله 22 بهمن، میلاد حضرت زهرا(س) و سالروز میلاد امام خمینی(ره) هم توسط مراکز افق و واحدهای فرهنگی بقاع متبرکه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پخش گلبانگ الله اکبر همزمان با شب 22 بهمن از بلندگوی تمام بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد گفت: همچنین تمام این اماکن نسبت به فعالیت گسترده در فضای مجازی مکلف شده‌اند.

جباری ادامه داد: استقرار مبلیغان مذهبی در بقاع شاخص و پاسخگویی به مسائل شرعی و بیان احکام، برگزاری مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و اهدای جایزه به صورت حضوری و در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های اوقاف ناحیه دو طی ایام الله دهه فجر امسال به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم از راه‌اندازی کاروان شادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش سلفچگان و روستاهای این بخش خبر داد و گفت: برگزاری مراسم غبارروبی به صورت شاخص در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) و عطرافشانی گلزار شهدا و نیز غبارروبی در حرم امامزادگان سید معصوم(ع)، جعفر شهید(ع)، عباس(ع) روستای جنداب و عبدالصالح(ع) راهجرد از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی عنوان کرد: ضد عفونی کردن بقاع متبرکه و توزیع ماسک بین زائران، تعویض کیسه‌های کفش و راه‌اندازی ایستگاه سلامت در جوار بقاع متبرکه شاخص هم جزو دیگر اقداماتی است که همزمان با دهه فجر امسال صورت می‌گیرد ضمن اینکه توزیع هر نوع پذیرایی در ایستگاه‌های صلواتی هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت بسته‌بندی خواهد بود.

جباری از برگزاری مراسم زنگ انقلاب و زنگ انشاء در مدارس بخش‌های جعفریه و سلفچگان خبر داد و گفت: انشای دانش‌آموزان با موضوع دهه فجر، میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، امامزادگان و مسئله وقف خواهد بود و به بهترین نوشته‌ها جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نورافشانی در سه بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم(ع)، جعفر شهید(ع) و احمد(ع) منطقه خاکفرج صورت می‌گیرد تصریح کرد: استقرار تیم پزشکی در آستان مقدس امامزاده سید معصوم(ع) با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان قم به منظور ویزیت و درمان رایگان بیماران نیازمند، برنامه دیگری است که به مناسبت دهه فجر انقلاب تدارک دیده شده است.

وی افزود: برپایی مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) با حضور حداقل جمعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پنج بقعه، برپایی نمایشگاه گفتمان انقلاب، راه‌اندازی اتاق عقد ازدواج با عنوان «همسفر بهشت» در دو بقعه، تجلیل از خانواده معظم شهدا و خدام افتخاری خواهر و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی از دیگر اقداماتی است که به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و دهه فجر انقلاب در سطح ناحیه دو شهرستان قم اجرایی می‌شوند.

جباری در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و ایام الله دهه فجر، برنامه‌های گوناگونی با محوریت بقاع متبرکه شاخص بخش کهک تدارک دیده شده است.

وی گفت: نخستین برنامه محفل انس با قرآن کریم است که پنجشنبه 16 در موقوفه سعد الحکما برگزار می‌شود همچنین جشن میلاد حضرت زهرا(س) و میلاد امام خمینی(ره) هم در همین روز و همین مکان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن انقلاب در روز پنجشنبه 16 بهمن و به میزبانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) صورت گرفته است گفت: این مراسم جشن از ساعت 17 آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال در بخش کهک می‌توان به دیدار مسئولان اوقاف و هیئت امنای بقاع متبرکه با خانواده شهدا و حضور در گلزار شهدا اشاره کرد که روز پنجشنبه 16 بهمن صورت می‌گیرد.

جباری از برگزاری مراسم قرائت دعای توسل همزمان با 20 بهمن در حرم مطهر امامزاده هادی(ع) روستای وشنوه خبر داد و گفت: مراسم جشن انقلاب هم به میزبانی امامزاده زینب(س) با حضور نوجوانان انقلابی در روز دوشنبه 19 بهمن تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تهیه کلیپ‌ها و سخنرانی‌های مذهبی برای توزیع در فضای مجازی عنوان کرد: این کلیپ‌ها با حضور روحانیون و اساتید برجسته حوزوی در آستان مقدس امامزاده نورعلی(ع) روستای کرمجگان و محسن(ع) روستای قبادبزن تهیه شده‌اند.

وی افزود: جشن تکلیف نوجوانان دختر و پسر هم روز دوشنبه 19 بهمن در حرم مطهر امامزاده زینب(س) و هاشم(ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم برنامه های این ایام در بخش خلسجتان را مورد توجه قرار داد و گفت: محفل انس با قرآن جمعه 17 بهمن و به میزبانی حرم مطهر امامزاده زکریا(ع) برگزار خواهد شد ضمن اینکه سه‌شنبه 20 بهمن هم مراسمی با عنوان جشن میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در همین مکان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا و حضور در گلزار شهدا از دیگر برنامه‌های اوقاف به مناسبت ایام‌الله دهه فجر است گفت: این برنامه پنجشنبه 16 بهمن برگزار می‌شود.

جباری ادامه داد: برگزاری مراسم قرائت دعای پرفیض توسل در حرم مطهر امامزاده هادی(ع) روستای قاهان همزمان با روز سه‌شنبه 20 بهمن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های این اداره به مناسبت چهل و دومین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز میلاد حضرت زهرا(س) خواهد بود.

وی گفت: تهیه و آماده‌سازی سخنرانی مجازی با محوریت انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه بخش خجلستان و آذین‌بندی حرم‌های مطهر امامزادگان نیز به مناسبت دهه فجر صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار