مدیرکل استاندارد ایلام با تاکید بر الزام استانداردسازی مصالح ساختمانی، گفت: فرآورده تیرچه بتنی مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و به موجب قانون واحدهای تولیدی موظف به دریافت پروانه استاندارد هستند.
کد خبر: ۹۳۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 18 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی با اشاره به لزوم صنعتی سازی تیرچه در استان ایلام، افزود: سال گذشته حرکت های مناسبی در راستای صنعتی سازی تیرچه انجام شد اما سرعت پیشرفت کار توسط صنعتگران بسیار کند بود و این اداره کل موفق به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به دلیل عدم تولید محصول در واحدهای مربوطه نشد.

وی خواستار سرعت بخشیدن به مرحله تولید آزمایشی واحدهای صنعتی تیرچه شد تا برخی از دغدغه های بکارگیری مصالح غیر استاندارد کاسته شود.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری ها و همه دستگاه های اجرایی باید در ساخت و سازها در به کارگیری مصالح استاندارد از جمله تیرچه اهتمام و توجه ویژه داشته باشند و مسوولان مربوطه را ملزم به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد کنند.

همتی با بیان اینکه مطابق استاندارد تولید خرپای تیرچه به صورت قوس الکترونیکی با الکترود دستی ممنوع است، تاکید کرد: این موضوع سالیان متوالی است که عنوان می شود اما با توجه به عدم وجود زیرساخت در استان تیرچه غیر استاندارد و ناایمن در ساخت و سازها کماکان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: بعد از تغییر روش ساخت تیرچه و ممنوع شدن جوش قوس الکتریکی در ساخت تیرچه خرپایی مطابق استاندارد ملی، عدم تولید تیرچه استاندارد در استان به یک مشکل اصلی در ساخت و سازها تبدیل شد.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: در این مدت تنها یک واحد تولیدی در استان آن هم در حجم پایین توانست شرایط استاندارد را در خط تولید خود برقرار و روش جوش نقطه ای را جایگرین روش غیر مجاز و منسوخ شده جوش قوس الکتریکی با الکترود دستی در تولید تیرچه کند.

همتی از صدور مجوز دومین پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول تیرچه صنعتی بعد از گذشت ۱۲ سال در استان خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با تولید انبوه این واحد تولیدی واحدهای تولیدی تیرچه غیرمجازی که در استان هستند، با تهیه خرپای فلزی مورد مصرف خود بتوانند اقدام به مونتاز و تولید تیرچه استاندارد کنند.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی کوچک کارگاهی و سنتی که در حال حاضر اقدام به تولید تیرچه غیر استاندارد می کنند، می توانند با تهیه خرپای تیرچه استاندارد از این واحد صنعتی خرپای استاندارد، نسبت به اصلاح روش تولید محصول خود و اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام کنند.

همتی ادامه داد : در راستای استفاده از مصالح استاندارد و حمایت از تولید کنندگان مصالح استاندارد، تمامی دستگاه های نظارتی و حاکمیتی استان که در امور ساخت و ساز به هر نحوی دخیل می باشند مخصوصا سازمان نطام مهندسی ساختمان استان،لازم است با این مهم به نحو مناسب برخورد نموده و در ساخت و سازهای خود از مصالح استاندارد و با کیفیت استفاده نمایند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار