مشاور امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی:
تابناک-مشاور امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم و شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهر قشم؛ تلاش های صورت گرفته در راستای تقریب مذاهب در این منطقه را به عنوان یکی ظرفیت های ارزشمند جزیره برشمرد.
کد خبر: ۹۳۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ 16 January 2021
 

به گزارش تابناک، عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مجلس یازدهم و مشاور امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور در این دیدارها که با حضور مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم، فرشته سلجوقی مدیر امور اجتماعی و سلامت این سازمان و تعدادی از بانوان فرهیخته تقریبی منطقه برگزار شد، بر لزوم تلاش بیشتر برای بسط و توسعه موضوعات تقریبی در جامعه تاکید کرد.

در این دیدارها با تاکید بر وجود ظرفیت های متعدد در جزیره قشم به عنوان الگو در زمینه تجلی تقریب مذاهب اسلامی عنوان شد که برای رسیدن به وحدت باید با پرهیز از تفرقه و تفاوت، رسیدن به وحدت رویه را در رویکرد و عمل برای اتحاد در برابر دشمن مشترک و هم افزایی در راستای اقتدار جهان اسلام در حوزه‌هایی همچون علم، ثروت، امنیت، قدرت سیاسی و تاسیس تمدن نوین اسلامی به کار گرفت.
امام جمعه شهرستان قشم و امام جمعه اهل سنت این شهرستان و مشاور امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور در این دیدارها سه محور، پرسشگری به جای پرخاشگری، تعامل به جای تقابل و مطالبه به جای مقابله را مورد اشاره قرار داده و بر لزوم تقویب و گسترش گفتمان براساس شباهت های موجود میان مذاهب اسلامی برای رسیدن به وحدت تاکید کردند.
مشاور امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی کشور نیز در این جلسه عنوان داشت که تقریب مذاهب اسلامی کوششی جدی برای تحکیم روابط میان پیروان مذاهب اسلامی از راه درک تفاوت های موجود میان خود و زدودن پیامدهای منفی این تفاوت ها و نه اصل تفاوت هاست؛ به عبارت دیگر تقریب نزدیک کردن دیدگاه ها و هماهنگی مواضع مسلمانان است.
در این جلسه همچنین تاکید شد که سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یک نهاد حاکمیتی و مجموعه ای دلسوز با رفتار‌های وحدت آفرین توسط مدیران خود، همیشه به دنبال این بوده که در نقاط مختلف جزیره وحدت ایجاد شود و اگر جایی هم احتمال تنش وجود داشته، برای برطرف کردن آنها تلاش کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار