حمایت هم تیمی‌ها مقابل موج توییتری
ورزش سه: ۴۸ ساعت بعد از انتشار تصویری که علیرضا بیرانوند با خوشحالی مشغول جفتک چهارکش در تمرین آنتورپ بود، روز‌های سخت او هم از راه رسیده اند.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 11 January 2021

به گزارش تابناک سمنان  دروازه بان ایرانی تیم آنتورپ بلژیک در روز جایگزینی ژان بوتز گلر فرانسوی، دقایق سختی را مقابل تیم میشلن تجربه کرد. میشلن و آنتورپ دو نام قدیمی فوتبال بلژیک هستند و در هر موقعیتی در جدول، بازی آنها حساسیتی شبیه دربی دارد.


بنابراین وقتی نتیجه بازی در پایان با حساب 3 گل به سود میشلن تمام شد، مشخص بود که هواداران آنتورپ راحت نخواهند نشست. برای آنها، ساده ترین قربانی علیرضا بیرانوند بود که با جدایی سرمربی قبلی ایوان لکو و حضور فرانکی ورکاترن که البته او نیز در قرنطینه حضور داشت و تمرینات تیمش را زیر نظر نگرفته بود، به عنوان یک تغییر بزرگ در ترکیب آنتورپ، به میدان رفت.


اما برای بیرانوند که حضورش در ترکیب اصلی آنتورپ با مصدومیت بوتز را با یک عکس جالب در اینستاگرامش جشن گرفته بود، دقایق کابوس وار در راه بود. او از تیمی در ایران آمده بود که همواره حریفانش را تحت فشار می گذاشته و بنابراین کمتر پیش آمده شکست های سنگین را تجربه کند. حتی در تیم ملی ایران، بیرانوند به عنوان دروازه بان اصلی دوره دوم کارلوس کی روش در ایران، کمتر در موقعیت شکست های سنگین قرار گرفته است. اما این اتفاق برای هر دروازه بانی رخ می دهد و البته این بخشی از قاعده فوتبال حرفه ای است. شما دستمزد می گیرید، اشتباه می کنید، تنبیه می شوید و دوباره به بازی برخواهید گشت. حتی اگر مثل گذشته دور و بر شما را هواداران علاقه مند و دو آتشه ایرانی نگرفته باشند.

 


بیرانوند بعد از شکست دیروز آنتورپ، اتفاق ها متفاوت بود. در توئیتر تعدادی از هواداران آنتورپ به انتقاد از او پرداختند که بخصوص روی گل سوم واکنش مناسبی نداشته است. در عین حال بازیکنان تیم یکصدا به حمایت از دروازه بان ایرانیشان پرداختند. البته برای آنها هم تحمل این شکست سال نویی دشوار بود اما بیرانوند بخشی از تیم ضعیف آنتورپ پس از تغییر سرمربی بود که به هیچ وجه روحیه بازی های گذشته را از خود به نمایش نگذاشت.

 
در پایان مسابقه، دیلن باتوبینیسکا و فریس هارون دو بازیکن تیم مستقیما در گفتگو با میکروفن یازده به حمایت از بیرانوند پرداختند و گفتند فوتبال بیش از هر چیزی، یک کار تیمی است و این وظیفه ماست که او را به شرایط لازم برگردانیم. همچنین هارون در ادامه صحبت های دیلن گفت: این اولین بازی او پس از مدت ها بود و باید فاکتور اعتماد به نفس را هم در نظر گرفت ضمن اینکه در این شکست به هیچ وجه شخص مقصر نیست کل گروه این بازی را باخته است. ما واکنش خوبی به گل های میشلن نداشتیم.

 

 


اما بلندترین تحلیل درباره اتفاقات روز گذشته را پیتر واندمپ روزنامه نگار فوتبال بلژیک نوشته است. او تیم آنتورپ را در مقابل میشلن یک تیم غیرقابل تشخیص ارزیابی می کند و می گوید هیچ روحیه ای در این تیم مشاهده نمی شد. تیمی بدون حمله و فشار به حریف خصیصه ای که همیشه در دوران لکو مثل یک علامت تجاری بر پیشانی آنتورپ خورده بود. آنها در طول بازی بارها و بارها توپ های بلند را به جایی فرستادند که آمبوکانی باید آنجا می بود اما این بازیکن در این بازی غیبت داشت و تیم نباید با آن شیوه قبلی با کارش ادامه می داد.


واندمپ درباره بیرانوند هم نوشته است باید از مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران پرسید وقتی گفت بیرانوند با کورتوا و مینیوله در یک سطح قرار دارد، منظور او چیست. ما چنین چیزی را هنوز ندیده ایم.


او در عین حال با اشاره به غیبت بازیکنانی نظیر امبوکانی، امپوما، امبنزا و بناونته، به تأثیر این کمبود در شکست سنگین آنتورپ اشاره می کند و می گوید: این فعلا شروع خوبی برای فرانکی ورکاترن سرمربی جدید نبود که البته امروز از قرنطینه آزاد می شود و به جمع تیم می پیوندد تا مطمئن شود مشکلی در باشگاه و در جمع بازیکنان وجود ندارد.


در این شرایط اگر چه بحث نیمکت نشینی دوباره بیرانوند مطرح می شود، اما این دروازه بان ایرانی که با مبلغی گزاف از پرسپولیس خریداری شده، با حفظ روحیه در تمرین ریکاوری، خود را به سطح مورد نظر باشگاه باز خواهد گرداند. بیرانوند قبلا ظرفیت خود را با درخشش مقابل تاتنهام در لیگ اروپا نشان داده است. ضمن اینکه نباید از یاد ببرید که دروازه بانی پست خاص و ویژه ای است و یک گلر به واسطه یک اشتباه کوچک، بیش از دیگران در فضای مورد تنبیه قرار گرفتن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار