محمد صباحی گفت: استقبال از مسابقات شطرنج از سوی نابینایان و کم بینایان که به مناسبت روز جهانی معلولین برگزار شد، بی نظیر بود.
کد خبر: ۹۲۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 04 December 2020

 به مناسبت روز جهانی معلولین یک دوره مسابقه شطرنج به صورت کشوری در هفت دور به روش سویسی برگزار شد.
محمد صباحی سر داور این دوره از مسابقات در خصوص برگزاری ونحوه اجرای این مسابقه گفت: این دوره از مسابقه به صورت آنلاین و زیر نظر فدراسیون نابینایان و کم بینایان، انجمن شطرنج و با حمایت و میزبانی انجمن روشن بین اصفهان برگزار شد.

وی تاکید کرد: شطرنج از جمله ورزشهایی است که نیازی به حضور مستقیم و رو در رو ندارد می توان به راحتی حتی در شرایط کنونی آن را به صورت بر خط و در فضای مجازی برگزار نمود. نابینایان و کم بینایان نیز می توانند با توجه به رشد تکنولوژی از اجرای این مسابقات استفاده نمایند.

صباحی با اشاره به اینکه در این دور از مسابقات ۴۷ شرکت کننده حضور داشتند که در نوع خود و در قیاس با سایر مسابقات شطرنج کم نظیر بود بیان داشت: رقابت های ورزشکاران در یک روز و در ۷ دور به روش سویسی انجام گرفت و نتایج آن ظرف ۷۲ ساعت آینده به اطلاع خواهد رسید.

سرداور بین المللی فدراسیون نابینایان و کم بینایان کشور با تشکر از علی اکبر هدهدی ریاست انجمن شطرنج گفت: ایشان در کنار مدیران انجمن روشن بین اصفهان همکاری و هم فکری مستمری را به وجود آورده تا اطلاع رسانی به تمامی ورزشکاران صورت گرفته و مسابقات به بهترین شکل انجام گیرد.

لازم به ذکر است پس از اعلام نتایج رسمی به شش نفر از افراد دارای رتبه های برتر و بانوی نمونه ،جوایز نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار