استاندارفارس گفت: دلایل اصلی مشکلات اقتصادی با شفافیت بیان شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 28 October 2020

تابناک فارس به نقل از برنا: دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با اعضا هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان فارس با بیان اینکه تلاش های خوبی در این مجموعه انجام شده است، عنوان کرد: رشد تولید و صادرات در کارنامه استان فارس نشان از تلاش اعضا اتاق بازرگانی است.
استاندار فارس با اشاره به شرایط دشوار تحریم ها، تلاش برای فعالیت های تولیدی و اقتصادی در این شرایط را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: مجموعه مدیریت ارشد استان نیز همواره به دنبال پیگیری امور در این حوزه و رفع موانع و مشکلات است.
دکتر رحیمی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات را شخصا در سطوح ملی پیگیری می کند، به نشست هفته گذشته خود با وزیر جهاد کشاورزی درباره تامین نهاده های دامی برای مرغداران اشاره کرد و افزود: در نتیجه این پیگیری ها 30 هزار تن نهاده دامی در سامانه مربوطه بارگزاری شده و مرغداران نیز ثبت نام را آغاز کرده اند.
نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: بسیاری از مسائل حوزه اقتصادی و صادرات و واردات مربوط به تحریم ها و مشکلاتی همچون تامین ارز و جا به جایی پول است که انتظار می رود این دلایل بسیار شفاف مطرح شود.
وی در ادامه به سایر تلاش های مدیریت ارشد استان در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که همواره در دستور کار قرار داد ایم تفویض اختیارات ملی در سطح استان است؛ چرا که معتقدیم این موضوع سبب می شود تصمیمات با سرعت بیشتر و بروکراسی کمتری گرفته شود.
وی یادآور شد: بی تردید مسئولان استانی اشراف بیشتری به مشکلات و موانع خاص یک استان و راه برون رفت از این مشکلات واقف هستند.
دکتر رحیمی با بیان اینکه مدیریت استان به مشکلات موجود در جامعه آگاه بوده و برای رفع آنها تلاش حداکثری را به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: بیان این تلاش ها از سوی فعالان اقتصادی مانع بعضی سیاه نمایی ها خواهد شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به بخشی از تلاش های انجام شده در استان، عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از واحد های تولیدی تعطیل شده فعالیت خود را از سر گرفته اند و تعامل مثبتی برای رفع مشکلات تولید کنندگان و فعالان اقتصادی بین دستگاه قضا و مجموعه اجرایی و قانونگذاری ایجاد شده است.
استاندار فارس با اشاره به ظرفیت های متعدد استان فارس برای صادرات از اعضا اتاق بازگانی خواست تلاش بیشتری برای برقراری مراودات بازرگانی با کشورهایی همچون عراق، قطر و عمان داشته باشند.
دکتر رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی بزرگتری کارخانه نوآوری کشور در استان فارس اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از استارت آپ های مد نظر مربوط به دانشجویان است شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها سبب تاخیر در آغاز فعالیت این مجموعه شده است.
وی بیان کرد: تلاش های انجام گرفته در استان فارس این امکان را فراهم کرده است که به رغم مشکلات موجود شاهد حد اقل دو افتتاح در هر ماه در مجموعه صنعتی استان باشیم.
بررسی مشکلات و مسائل مربوط به منطقه ویژه اقتصادی و تامین آب پایدار و برق مورد نیاز واحد ها و مجموعه های مستقر در این منطقه، فراهم کردن زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاری های خرد و کلان، وضعیت احداث پتروشیمی ها در استان، همکاری برای راه اندازی دهکده لجستیک در منطقه ویژه اقتصادی و مسائل مربوط به شهر سلامت از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی استاندار فارس مورد توجه قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار