رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم از اجرای طرح شناسایی استعدادهای برتر رشته پرورش‌اندام برای پشتوانه‌سازی در این رشته خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 11 September 2020

به گزارش تابناک قم، سعید آمده، اظهار کرد: با توجه به لغو مسابقات پرورش‌اندام فصل تابستان، طرح شناسایی استعدادهای برتر پرورش‌اندام برای رشته‌های بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک و فیزیک که در دو مرحله و به شکل مجازی و حضوری انجام خواهد شد، جایگزین آن شده و مرحله نهایی آن به صورت حضوری در روزهای دوم تا چهارم مهر ماه در خانه بدن‌سازی مجموعه ورزشی میثم قم انجام می‌پذیرد.

وی در ادامه به قوانین و نحوه انجام این طرح اشاره و عنوان کرد: این طرح استعدادیابی در رشته‌های بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک و فیزیک به صورت جداگانه و بدون در نظر گرفتن دسته وزنی و گروه قدّی انجام خواهد شد، اما نکته مهم این است که با توجه به ویژگی‌های خاص رشته بادی بیلدینگ، در صورتی که تعداد متقاضیان واجد شرایط این رشته توسط داوران بالا باشد، این رشته به دو گروه سبک وزن تا وزن ۸۰ کیلوگرم و سنگین وزن تا وزن ۸۰ کیلوگرم و بالاتر تقسیم و استعدادیابی خواهند شد.

رقابت استعدادهای پرورش‌اندام قم در فضای مجازی

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم افزود: در اجرای این طرح ابتدا ورزشکارانی که از آمادگی و استعداد بدنی خوبی در هر یک از رشته‌های بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک و فیزیک برخوردار هستند، باید تا روز ۲۸ شهریور از طریق لینک https://digiform.ir/bodybuildingqom اقدام به ثبت‌نام و ارسال اطلاعات خود کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام، شماره واتساپ هیات بدن‌سازی و پرورش‌اندام از طریق پیامک برای ثبت‌نام کننده‌ها ارسال خواهد شد تا ویدئوی یک دقیقه‌ای از فیگورهای اجباری رشته خود با پوشش اصلی آن رشته و بدون رنگ بدن، در زمینه تصویر پشت مشکی، ضبط و به همراه نام و نام خانوادگی خود برای هیات ارسال کنند.

اجرای مرحله نهایی در خانه بدن‌سازی قم

آمده افزود: تمام فیلم‌های ارسالی پس از بررسی داوران در صفحه اینستاگرام خانه بدنسازی استان قم به نشانی bh.qom در قالب پست برای مشاهده عموم انتشار داده خواهد شد، بنابراین ورزشکارانی که فیلم خود را زودتر ارسال کنند بیشتر دیده می‌شوند و پستی که بیشترین تایید را تا روز 31 شهریور به خود اختصاص دهد هدیه‌ای نفیس از هیات دریافت می‌کند.

وی عنوان کرد: تمام فیلم‌های ارسالی توسط داوران بررسی شده و افراد منتخب برای مرحله نهایی که به شکل حضوری انجام خواهد شد تا ۳۱ شهریور معرفی می‌شوند، ضمنا مرحله نهایی به تفکیک هر رشته و طبق زمان‌بندی بر اساس فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در خانه بدن‌سازی مجموعه ورزشی میثم قم انجام می‌شود و بدن‌ها بدون رنگ و در حالت طبیعی توسط داوران ارزیابی و استعدادیابی خواهند شد.

یک سوم نفرات برتر مدال می‌گیرند

آمده ابراز کرد: به تمام ورزشکاران راه یافته به مرحله نهایی این طرح، حکم شرکت در طرح استعدادیابی داده خواهد شد و به یک سوم نفرات برتر هر رشته مدال طلا به رسم یادبود تعلق می‌گیرد، ضمنا طبق مصوبه شورای راهبردی هیات، با توجه به ضررهای ایجاد شده برای خانواده ورزش به دلیل شیوع ویروس کرونا، با هدف حمایت از باشگاه‌ها و ورزشکاران آنها، شرکت در این طرح برای تمامی ورزشکاران معرفی شده از باشگاه‌های قم کاملا رایگان است.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استان قم یاد آور شد: ارائه کارت ملی، بیمه ورزشی و معرفی‌نامه از باشگاه در زمان مراجعه به سالن در مرحله نهایی طرح برای شرکت کنندگان الزامی است، همچنین درصورت بروز هرگونه سوال و ابهام در مورد طرح، علاقمندان می‌توانند با خط ارتباطی امیر سلیمانی دبیر هیات تماس بگیرند.

اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت ورزشکاران

وی سپس به مزایای این سبک از برگزاری طرح اشاره و بیان کرد: در این سبک فقط ورزشکاران انتخاب شده توسط داوران در بازه‌های زمانی مشخص طبق زمان‌بندی که در روز اول مهر ماه به هر ورزشکار اعلام خواهد شد، به خانه بدن‌سازی قم مراجعه می‌کنند و توسط داوران بررسی و ارزیابی می‌شوند.

آمده گفت: همچنین دیگر نیازی به رنگ کردن بدن در این طرح نیست و بدن ورزشکاران بدون رنگ و در حالت طبیعی توسط داوران ارزیابی می‌شوند، ضمنا در این سبک از برگزاری تعداد نفرات کادر اجرایی به شدت کاهش می‌یابد و از ورود افراد متفرقه و تماشاگر برای حفظ سلامتی ورزشکاران و جلوگیری از تداوم شیوع کرونا جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح برای حفظ انگیزه ورزشکاران، تمام برنامه به شکل آنلاین از صفحه اینستاگرام هیات به نشانی qombbfir پخش می‌شود، در پایان اظهار کرد: قبلا از تمام پیشکسوتان، داوران، قهرمانان و مربیان زحمتکش به دلیل اینکه در شرایط کنونی و به منظور حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نمی‌توانیم پذیرای این عزیزان باشیم، عذرخواهی می‌کنم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار